۸ مهر ۱۳۹۴، ۸:۲۴

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی:

آل سعود جوابگوی اذهان ملت‌های داغ دیده منا باشد

آل سعود جوابگوی اذهان ملت‌های داغ دیده منا باشد

اسفراین - معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: حکومت آل سعود باید جوابگوی اذهان ملت های داغ دیده حادثه تاسف بار منا باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی شب گذشته در حاشیه دیدار با خانواده های جان باختگان فاجعه تاسف بار منا در اسفراین، در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت به خانواده های داغدار این حادثه گفت: بی کفایتی آل سعود، دلیل وقوع این حادثه تلخ و تاسفبار در منا شد و هزاران نفر از زائران خانه خدا در این حادثه جان خود را از دست داده و شمار زیادی مصدوم و مفقود شده‌اند.

محمد رحیم نوروزیان افزود: با فرض این که فاجعه منا تنها یک حادثه بوده و عمدی در شکل گیری آن صورت نگرفته باشد، باز هم دولت عربستان وآل سعود باید به عنوان متولیان اصلی برگزاری مراسم حج، جوابگوی  اذهان عمومی ملت های داغ دیده باشند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع، از تشکیل ستادی ویژه در استان به منظور پیگیری امور مربوط به جانباختگان این حادثه خبر داد و گفت: با توجه به موافقت مقام معظم رهبری با تدفین پیکر جان باختگان این حادثه در گلزارهای شهدای سراسر کشور، مراسمی باشکوه را برای تشییع جنازه این عزیزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت، تاکنون در حادثه تاسف بارمنا ۱۱ تن از شهروندان خراسان شمالی جان خود را از دست داده اند که چهار تن از این زائران، از اهالی شهرستان اسفراین هستند.

غلامرضا محمودی، محمد ابراهیم باقری، حسین جعفری و سید احمد رحیمی، چهار جانباخته شهرستان اسفراین هستند که معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی، امام جمعه اسفراین، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستانی شب گذشته با خانواده‌های این عزیزان دیدار و از آنان دلجویی کردند.

کد خبر 2928153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha