۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی؛

جامعه جهانی نسبت به فاجعه منا بی‌تفاوت نباشد

جامعه جهانی نسبت به فاجعه منا بی‌تفاوت نباشد

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه جهانی و سازمانهای بین المللی نباید با بی تفاوتی از کنار حادثه منا بگذرند و نسبت به آن بی تفاوت باشند.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حکومت آل سعود بی کفایتی خود در اداره حرمین شریفین را اثبات کرده و نمی تواند امنیت زائران خانه خدا را تامین کند.

وی تصریح کرد: بنا به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)، اداره حرمین شرفین باید به کشورهای اسلامی سپرده شود.

جعفری بیان داشت: مسلمانان جهان برای انجام مناسك حج به عنوان یک واجب الهی هزینه زیادی را به دولت عربستان می پردازند واین کشوراز این جهت سود فراوانی عایدش می شود، بنابراین باید امینت كامل را برای حجاج فراهم می کرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسئولان سعودی مطرح کرده اند که حادثه منا براساس قضا و قدر الهی رخ داده است، که این سخنان به هیچ وجه پذیرفتنی ومنطقی نیست ونمی تواند پوششی برای سهل انگاریو بی کفایتی دولت سعودی باشد.

جعفری تاكید كرد: سازمان كنفرانس اسلامی باید این فاجعه را به صورت جدی پیگیری كند و كشورهای اسلامی نیز در این زمینه رایزنی های جدی داشته باشند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: امیدواریم با تمهیدات لازم سال های بعدی شاهد چنین فاجعه‌هایی نباشیم چراكه حادثه منا بیش از دوهزار قربانی در روز عید قربان گرفت و این موضوع در تاریخ اسلامی بی بدیل است.

وی گفت: دولت آل سعود در اداره حرمین شرفین بی كفایت و در یمن نیز مشغول كشتار مسلمانان مظلوم است.

جعفری افزود: دولت سعودی فكر می كند كه با دلار و پول می تواند هر اقدام ناخوشایندی را انجام دهد، در حالی این نوع رفتار سعودی ها خود نوعی تروریست پروری است.

وی در خصوص پیگیری رسانه‌ها نیز گفت: رسانه ها باید واقعیت‌ها را بیان كنند و بی كفایتی و ناتوانی دولت سعودی در فاجعه غم انگیز منا نیز انعکاس دیدگاههای مردم و مسئولان در رسانه‌ها است.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت و همدردی با خانوادههای جان باختگان این حادثه به خصوص جان باختگان این استان افزود: مجمع نمایندگان استان با صدور اطلاعیه درگذشت این عزیزان را تسلیت گفته و اعلام می كنیم كه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان خادمان مردم در خانه ملت به صورت جدی پیگیر احقاق حقوق مظلومان این حادثه هستند.

کد خبر 2925519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha