۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۰۷

رأی گیری سازمان ملل پیرامون قطعنامه لغو تحریم کوبا

رأی گیری سازمان ملل پیرامون قطعنامه لغو تحریم کوبا

سازمان ملل متحد امروز قرار است قطعنامه لغو تحریم های کوبا را به رأی بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اِس، سازمان ملل متحد قرار است امروز پیرامون قطعنامه لغو تحریم های کوبا رأی گیری کند.

این رأی گیری که نخستین بار پس از برقراری دوباره مناسبات دیپلماتیک بین واشنگتن و هاوانا برگزار خواهد شد، ممکن است به لغو تحریم های آمریکا علیه این کشور که از سال ۱۹۶۱ تا کنون ادامه داشته است، شود.

دومای روسیه نیز جمعه اول آبان ماه با انتشار بیانیه ای از سازمان ملل متحد خواست تا پایان دادن به تحریم های کوبا را از آمریکا درخواست نماید.

در این بیانیه آمده بود: دومای روسیه از مجمع عمومی سازمان ملل متحد و پارلمان های ملل متحد درخواست می کند تا از آمریکا بخواهند تحریم های اقتصادی، مالی و تجاری اعمال شده علیه کوبا را لغو کند.

لازم به ذکر است، جمعه ۲۳ مرداد، وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان اولین وزیر امور خارجه آمریکا در ۷۰ سال اخیر به کوبا سفر کرد و سفارت ایالات متحده در هاوانا را بطور رسمی بازگشایی کرد. سفارت آمریکا در هاوانا در همان محل قدیمی خود قرار دارد. این محل از سوم ژانویه ۱۹۶۱ یعنی زمان قطع روابط آمریکا با کوبا، تا کنون تعطیل بوده است.

 در همین راستا، جمعه ۲۷ تیر ماه ماه امسال نیز کوبا بعد از ۵۴ سال روابط سیاسی خود را با آمریکا از سر گرفت و در اقدامی «خوزه کاباناس» دیپلمات قدیمی خود را به عنوان اولین سفیر در ایالات متحده آمریکا معرفی کرد. مراسم پذیرش اعتبارنامه سفیر کوبا در آمریکا در کنار ۱۶ کشور دیگر برگزار شده بود که همگی در سالن اصلی کاخ سفید اعتبارنامه های خود را به اوباما تحویل دادند. کابانا و اوباما بعد از مراسم، طی نشستی درباره مناسبات دوجانبه گفتگو کردند. 

آمریکا و کوبا از سال ۱۹۶۱، دو سال بعد از پیروزی انقلاب کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» روابط سیاسی خود را قطع کرده بودند.

کد خبر 2951650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha