۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۳۰

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

خون شیخ نمر آل سعود را نابود می‌کند/ جهان اسلام بیدار شود

خون شیخ نمر آل سعود را نابود می‌کند/ جهان اسلام بیدار شود

قم - یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری ضمن محکومیت اقدام عربستان در اعدام رهبر شیعیان این کشور خون شیخ نمر را موجب نابودی آل سعود دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای، از اعدام «آیت الله شیخ باقر نمر النمر» رهبر شیعیان این کشور خبر داد. فردی که آخرین دستگیری وی مربوط به سال ۲۰۱۴ و در پی اعتراضات مردم شیعیان عربستان رخ داد و با این دستگیری، شیخ نمر محکوم به اعدام شد؛ حکمی که مورد تأیید دادگاه عالی عربستان قرار گرفت و در ‌‌نهایت اجرا شد.

شیخ باقر النمر، از مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه‌های علمیه است که در حوزه‌های علمیه ایران و سوریه به تدریس می‌پرداخت، وی پس از بازگشت به عربستان، مرکز مذهبی «الإمام القائم» را در شهر العوامیه تأسیس کرد که سنگ‌بنای «مرکز اسلامی» در سال ۱۴۲۲ هجری قمری مصادف با ۲۰۱۱ میلادی بود.

دستگیری وی تبعات زیادی را به همراه داشت و علمای برخی از کشور‌ها به دستگیری این عالم شیعی اعتراض و حکم اعدام برای وی را به منزله نابودی عربستان می‌دانستند.

حکمی که پس از دو سال با حواشی فراوانی که به همراه داشت، اجرا شد. در این رابطه آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، اقدام عربستان را جنایتی بزرگ توصیف و آن را ناشی از قساوت و دنباله روی سایر جنایت‌های آل سعود دانست.

عربستان روی ضحاکیان را سفید کرد

وی با تأکید بر اینکه عربستان در قساوت روی ضحاکیان را سفید کرده، شیخ نمر را فردی معرفی کرد که دارای طرفداران فراوانی در عربستان بود که قطعا اعدام وی بازتاب گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت.

آیت الله مجتهد شبستری با تأکید بر قطعی بودن اعتراض مسلمانان به این اقدام لزوم اعتراض دولت‌ها را نیز مورد تأکید قرار داد و بیان کرد که ایران باید در برابر این حادثه صبوری را کنار گذاشته و در روابط خود با عربستان تجدید نظر کند.

لزوم تجدید نظر کشورهای اسلامی در روابط خود با عربستان

وی خون شیخ نمر را موجب از هم پاشیدن آل سعود ارزیابی و اقدامی عنوان کرد که در سایر ملت‌ها و شیعیان جهان تأثیرگذار خواهد بود که باید شرایطی را ایجاد کند که سایر کشورهای اسلامی نیز در این زمینه در ارتباط خود با کشور عربستان تجدید نظر کنند.

آل سعود محور شرارت است

همچنین آیت الله احمد بهشتی دیگر عضو خبرگان رهبری این اقدام آل سعود را اولین جنایت و آخرین آن ندانست و آن‌ها را افرادی معرفی کرد که اقدامات و قدرت خود را با جنایت، ‌کشتار و خونخواری پیش می‌برند و این سیاست این کشور است.

وی با تأکید بر اینکه ما امید داریم که با این اقدام جهان اسلام بیدار و جلوی این فجایع را بگیرد، جنایات آل سعود در یمن و بحرین را نیز مورد اشاره قرار داد که در این اقدامات رحمی به صغیر و کبیر و کودک و زن صورت نمی‌گیرد.

آیت الله بهشتی ضمن معرفی عربستان به عنوان مظهر شرارت، معرفی بر این موضوع تأکید کرد که سیاست‌گذاران کشور باید در برابر این حادثه تصمیم گیری جدی کرده و عکس العمل مناسبی را در برابر شرارت‌های عربستان داشته باشند.

وی ضمن محکومیت اقدام عربستان، اعتراض شیعیان را حتمی عنوان و اعتراض سایر مسلمانان آزاده جهان را نیز از دیگر وقایعی پیش بینی کرد که در پیرو این اقدام رخ خواهد داد.

لزوم حمایت از رهبران شیعی در سایر کشور‌ها

استاد حوزه علمیه قم، مسلمانان سراسر جهان را مورد اشاره قرار داد و بر این نکته تأکید کرد که به دور از نگاه سنی و شیعی کلیه مسلمانان جهان باید در برابر این اقدام اعتراض کنند.

وی تأکید کرد چنانچه جهان اسلام و مسلمانان واکنش جدی را در برابر این حادثه از خود نشان ندهند رهبران شیعی در سایر کشور‌ها نیز دیگر امنیت جانی نخواهند داشت.

کد خبر 3014791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha