۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷

در گفتگو با مهر مطرح شد:

تأکید احزاب بر مشارکت حداکثری در انتخابات/ پرهیز از تخریب

تأکید احزاب بر مشارکت حداکثری در انتخابات/ پرهیز از تخریب

قم - احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی در قم ضمن مهم ارزیابی کردن انتخابات هفتم اسفندماه بر حضور حداکثری در این حماسه ملی تأکید کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استانها - سیده مرضیه میرقادری: احزاب و گروه‌های مختلف همواره جزو عوامل تأثیرگذار در هر جامعه‌ای هستند که می‌توانند با بسیج همفکران و همراهان خود حرکت و موجی را در جامعه در جهت مثبت یا حتی منفی ایجاد کنند، نقش احزاب در ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و این قشر در ایران در غریب به اتفاق موقعیت‌ها و بحران‌ها همواره همراه نظام در مسیر اهداف آن حرکت کرده‌اند.

یکی از این موقعیت‌ها که همواره صحنه‌ای حساس را برای هر جامعه‌ای رقم می‌زند انتخابات است که احزاب و گروه‌های مختلف سعی می‌کنند تا با حمایت‌های خود کاندیدایی را پیروز رقابت کند که نزدیک‌ترین قرابت را از لحاظ فکری و همراهی با آن‌ها دارا است.

با توجه به در پیش بودن دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر نقش احزاب برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را وارد حیطه حساسی کرده است، حیطه‌ای که در آن احزاب و گروه‌ها باید به دور از اختلاف‌ها و به عبارت آنچه در جملات سیاسی تأکید می‌شود به دور از اختلاف سلایق وارد میدان شده و مردم را به حضور حداکثری ترغیب کنند.

در این بین احزاب و گروه‌هایی که با مرکزیت تهران فعالیت‌های خود را در شهر قم تجمیع کرده و به سرانجام می‌رسانند نمایندگانی را نیز در برخی از استان‌ها دارند که پیگیر فعالیت آنان است.

در این بین استان قم به دلیل جایگاهی سیاسی و مذهبی که بارها مورد تأکید قرار گرفته از قاعده داشتن نماینده مستثنا نیست و در این بین دعوت برای حضور حداکثری در انتخابات پیش رو موضوعی بوده که دبیران و اعضای برخی از احزاب در استان قم در گفتگو با مهر آن را مورد تائید و تأکید قرار داده‌اند.

تأکید بر عدم تخریب احزاب توسط یکدیگر

در ادامه حبیب الله یاری، دبیر حزب اراده ملت ایران شعبه قم در گفتگو با مهر ضمن توصیف احزاب به عنوان یار و تقویت کننده دولت بر عدم تخریب احزاب توسط یکدیگر تأکید کرد.

وی نیز بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید داشت و بر این موضوع نیز تصریح کرد که ملت ایران دارای هوش سیاسی بسیار بالایی هستند که منجر می‌شود تا با انتخاب فرد اصلح پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

نمایندگان باید بدانند برای منافع مردم و نه منافع شخصی و یا حزبی روانه مجلس می‌شوند

یاری، مردم ایران را انقلابی و دوست‌دار نظام توصیف کرد و بر این موضوع تأکید کرد که عدم ایجاد ناامیدی در مردم باید جزو فعالیت‌های اصلی هر حزبی باشد.

وی همچنین ضرورت پرهیز از وعده‌ها و شعارهای غیر واقع توسط کاندیداها را مورد اشاره قرار داد و بر این نکته تأکید داشت که استفاده از روش‌های عوام‌فریبانه در تبلیغات پایمال کردن حق‌الناس است.

دبیر حزب اراده ملت ایران شعبه قم همچنین بهترین معیار برای معرفی نمایندگان اصلح را میزان عمل‌گرایی آنان توصیف و این نکته را نیز مورد اشاره قرار داد که نمایندگان باید بدانند برای منافع مردم و نه منافع شخصی و یا حزبی روانه مجلس می‌شوند.

یاری، داشتن تفکر ملی و در نظر گرفتن منافع کلی نظام را نیز از دیگر مواردی عنوان کرد که نمایندگان باید بدان توجه داشته باشند.

لزوم ارائه شناسنامه کامل کاندیداها به مردم

عضو هیئت رئیسه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان استان قم در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر اینکه لزوم تشویق مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی بیان اهداف و ارائه وعده‌هایی که قابلیت اجرایی دارد این موارد را از جمله عواملی عنوان کرد که در اقبال مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی تأثیرگذار است.

کاندیداها وعده‌هایی را که قابلیت اجرایی داشته باشد را عرضه کنند و نفع کشور و قم و جایگاه این استان را مورد توجه قرار دهند

مهدی فراهانی، لزوم ارائه شناسنامه کامل کاندیداها به مردم را ضروری توصیف و بر این نکته تأکید کرد که مردم می‌تواند با بررسی سوابق کاندیداها و جریانی‌های سیاسی و همچنین بازبینی برنامه‌ها و اهداف آنان کاندیدای اصلح را انتخاب و در پای صندوق‌های رأی منتخب کنند.

دبیر ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه در استان قم بر این نکته نیز تأکید داشت که کاندیداها وعده‌هایی را که قابلیت اجرایی داشته باشد را عرضه کنند و در برنامه‌های خود نفع کشور و قم و جایگاه این استان را نیز مورد توجه قرار دهند.

باید به انتخابات دید منافع ملی را داشته باشیم

علی‌محمد فراهانی، دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان قم نیز ضمن توصیف انتخابات با عنوان مظهر اقتدار ملی بر این موضوع صحه گذاشت که جدای از اختلافاتی که ممکن است وجود داشته باشد انتخابات مظهر اقتدار ملت است و ملت نیز شامل تمامی اقشار، گروه‌ها، قومیت‌ها و حتی مخالفان نیز می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که باید به انتخابات دید منافع ملی را داشته باشیم تأکید کرد که شرکت در انتخابات هفتم اسفندماه باید با نگاهی فراتر از مسائل شخصی و جناحی باشد و چنانچه افرادی نیز وجود دارند که از برخی مسائل ناراحت و دلخور هستند نباید انتخابات پیش رو را تحریم کنند.

فراهانی ملاک در انتخاب کاندیدای اصلح را استفاده از عقلانیت و فراجناحی عمل کردن در تصمیمات را مورد اشاره قرار داد.

وی همچنین بر این نکته نیز اشاره داشت که می‌توان با استفاده از چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی و ملی تأثیرگذار در جامعه مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی و مشارکت حداکثری ترغیب کرد.

تخریب جامعه را از فضای عقلانی خارج می‌کند

عباس شیرمحمدی، دبیر جامعه اسلامی ورزشکاران استان قم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، آرامش سیاسی و دوری کردن از هیاهو، جنجال و تخریب کاندیداها و طرفدارانشان را موجب اطمینان خاطر در مردم و رقم خوردن مشارکت حداکثری آنان در پای صندوق‌های رأی عنوان کرد.

حضور علما و مراجع تقلید، وجود حوزه علمیه سبب شده تا قم دارای جایگاهی فراملی و بین‌المللی به خود بگیرد

وی تخریب را موجب خارج شدن جامعه از فضای عقلانی و حاکم شدن احساس در تصمیم‌گیری دانست که موجب می‌شود تا این فضا مشکلات فراوانی را به دنبال داشته باشد.

دبیر جامعه اسلامی ورزشکاران استان قم در ادامه بر ضرورت توجه نمایندگان استان قم در خانه ملت بر ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم این استان تأکید و افزود: حضور علما و مراجع تقلید، وجود حوزه علمیه و مسائلی از این دست سبب شده تا قم دارای جایگاهی فراملی و بین‌المللی به خود بگیرد و این امر می‌طلبد تا افرادی که از قم وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند به خوبی بر این موضوع تسلط داشته و در برنامه‌های خود مورد توجه قرار دهند.

استان قم در انتخاب‌های مختلف کشور همواره بیشترین مشارکت را داشته است به‌گونه‌ای که در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیش از ۶۷ درصد مشارکت جزو استان‌هایی بود که نسبت بالایی را به خود اختصاص داد.

در هر حال نمی‌توان در هر انتخاباتی نقش احزاب و گروه‌ها را نادیده گرفت زیرا شخصیت‌های سیاسی شناخته شده و دارای وجه اجتماعی به عنوان راهبر عمل کرده و می‌توانند در تصمیم گیری‌های مردم نقش اساسی را داشته باشند.

کد خبر 3561707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha