۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۱۴

مدیر موسسه مهد قرآن تشریح کرد؛

عملکرد و چشم انداز موسسه مهد قرآن/ آموزش ۵۰۰۰۰ قرآن آموز در سال۹۴

عملکرد و چشم انداز موسسه مهد قرآن/ آموزش ۵۰۰۰۰ قرآن آموز در سال۹۴

سید محمود چاوشی مدیر مؤسسه کشوری مهد قرآن با تشریح عملکرد مؤسسه در حوزه آموزشی، پژوهشی به تشریح چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های مهد قرآن در سالجاری پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمود چاوشی، مدیر مؤسسه کشوری مهد قرآن با تشریح عملکرد مؤسسه در حوزه آموزشی، پژوهشی و چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های مهد قرآن در سال ۱۳۹۴ گفت: با تلاش و همت والای مدیران دفاتر مهد قرآن استانها و شعب شهرستانها در سراسر کشور و همکاری مخلصانه اساتید، مربیان و خادمان قرآن کریم که بدون دریافت هیچ حق‌الزحمه‌ای با تشکیل حدود چهار هزار کلاس بیش از ۵۰ هزار قرآن آموز در مقاطع سنی زیر ۶ سال تا بزرگسالان را تحت آموزش‌های جامع قرآن قرار دادند وی در همین زمینه افزود این آموزش‌ها به صورت حضوری و شامل کلاس‌های حفظ، ترجمه و مفاهیم، تفسیر و تدبر قرآن کریم می‌باشد که بر همین اساس بیش از یک هزار گواهینامه آموزش حفظ دوره‌های یک جزء، سه جزء، هفت جزء و پانزده جزء و کل قرآن کریم و آموزش مفاهیم قرآن، با امضاء استاد پرهیزکار رئیس هیئت علمی و حجت الاسلام والمسلمین فومنی الحائری مؤسس و رئیس هیئت امناء مؤسسه کشوری مهد قرآن جهت حافظان قرآن عضو این مؤسسه در سراسر کشور صادر شده است.

مدیر مؤسسه و عضو هیئت مدیره مهد قرآن با بیان سرفصل فعالیت‌های راهبردی آموزشی، پژوهشی، تخصصی و علمی یاد آور شد انجام امور پژوهشی، تخصصی و طراحی جدید کتاب‌های آموزش مفاهیم قرآن جلدهای ۱ تا ۴ همراه با تمرین‌های تکمیلی در هر درس، تهیه و تدوین مجموعه آموزشی، علمی « ستاره‌های آسمانی»ویژه مهد قرآن شکوفه‌ها (کودکان ۳ تا ۶ ساله) جهت استفاده روشمند طرح درس قرآن، دینی و آموزشی در کلیه مراکز مهد شکوفه‌ها را از دیگر برنامه‌های اجرایی این مؤسسه برشمرد.

همکاری و مشارکت راهبردی برای گسترش فرهنگ قرآنی جامعه

در ادامه چاوشی، همکاری و مشارکت با سازمان‌ها و نهادهای قرآنی در راستای ترویج و شکوفایی و گسترش فرهنگ قرآن در جامعه را امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: اعزام و تأمین اساتید و مربیان و داوران ممتاز قرآن به مسابقات سراسری، برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی مربی مهد کودک با همکاری سازمان بهزیستی استان تهران همراه با اعطاء گواهینامه، تفاهم نامه همکاری و حمایت از آموزش‌های علمی قرآن آموزان با بنیاد علمی قلم چی، اجرای برنامه‌های سخنرانی بررسی راهکارهای سبک زندگی قرآنی توسط اساتید دانشگاهی برای خانواده‌های قرآن‌آموزان، اعزام استاد، مربی و داور به مسابقات و آزمون قرآنی به سازمان‌ها و نهادها از جمله نیروهای انتظامی، نیروی هوایی ارتش و... از جمله این همکاری‌ها بوده است.

درخشش حافظان مهد قرآن در مسابقات مختلف قرآنی کشور

مدیر مؤسسه کشوری مهد قرآن با اشاره به درخشش حافظان مهد قرآن در مسابقات قرآنی کشور می‌‌گوید: کسب رتبه‌های ممتاز مسابقات حفظ قرآن کشوری اوقاف، بسیج، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان دارالقرآن و کارکنان دولت  توسط حافظان کل قرآن عضو این مؤسسه در سال ۱۳۹۴ از افتخارات جامعه کشوری مهد قرآن است وی افزود: درخشش حافظان کل قرآن از جمله خانم‌ها سماء بابایی، مریم تقی‌زاده، آرزو اسلامی، زینب صالح  بیک، فائزه سادات قریشی‌نسب، فاطمه صمیمی، فائزه خادم‌الحسین، فاطمه اشرف آل طه، فاطمه و زبیده اسدی و آقایان عبداله میاحی، سعید حاجیان، احمدرضا آجلو، مرتضی سعیدی و سبحان حسینی از اعضاء مهد قرآن در مسابقات قرآنی کشور بیانگر کیفیت و روش‌های استاندارد آموزش حفظ در مؤسسه کشوری مهد قرآن می‌باشد.

«ترنم وحی» رویداد مهم قرآنی کشور

چاوشی در ادامه تشریح فعالیت‌های شاخص مؤسسه مهد قرآن برگزاری "هفتمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و تدبر کل قرآن کریم" با حضور ۲۵۰ نفر از حافظان کل و مدیران دفاتر استانها و کانونهای مهد قرآن سراسر کشور در شهریور ماه ۱۳۹۴ را از رویدادهای مهم قرآنی کشور یاد کرده و اضافه می‌کند: ارزیابی آموخته‌ها خصوصاً در حفظ کل قرآن از اصول اولیه پیشرفت برای حافظان کلام نور می‌باشد. از همین نظر مؤسسه مهد قرآن همزمان با امر آموزش حافظان قرآن و پیشرفت آنان در فراگیری حفظ اجزاء با انجام آزمون سراسری "ترنم وحی" مسیر شکوفایی علاقمندان به حفظ کل قرآن را هموار کرده است. وی برگزاری هفت دوره آزمون سراسری را موفقیتی مهم برای خادمان این مؤسسه یاد می‌کند و یادآور می‌شود از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ تعداد ۲۵۳۵ حافظ کل قرآن در آزمون‌های سراسری شرکت داشتند که در هر دوره با انجام آزمون توسط داوران بین المللی کشورمان، و کسب نمره حدنصاب؛ گواهینامه قبولی به همراه یک قطعه سکه بهار آزادی به قبول شدگان اهداء شده است.

ارزیابی دقیق و ارتقاء سطح توانایی حافظان، آشنایی با یکدیگر و تبادل تجربیات، توجه به ترجمه، تفسیر و مباحث تجویدی در کنار حفظ قرآن را از دست آوردها و اهداف اصلی برگزاری آزمون ترنم وحی می‌باشد.

مسیر خودکفایی و چشم انداز ده ساله

مدیر و عضو هیئت مدیره مؤسسه کشوری مهد قرآن در تبیین فرایند خودکفایی و تحقق برنامه ده ساله می‌گوید: مهد قرآن به دلیل غیر دولتی بودن و عدم اتکاء به بودجه و سرانه دولتی و همچنین رایگان بودن آموزش‌ها جهت تأمین منابع مالی هزینه دوره آموزشی حفظ قرآن، برگزاری آزمون‌ها، تأمین هدایای حافظان قرآن در دوره‌های حفظ اجزاء مختلف، آزمون سراسری ترنم وحی، چاپ و انتشار کتاب‌های آموزش مفاهیم قرآن و سایر هزینه‌ها، همواره در تلاش جهت نیل به خودکفایی و جذب مشارکت‌های مردمی بوده است.

وی با اشاره به موارد یاد شده می‌افزاید: از اواخر سال ۹۳ با انجام برنامه‌ریزی و پی‌گیری‌های بعمل آمده تأسیس فروشگاه قرآنی و فرهنگی در دفتر مرکزی را جهت تأمین بخشی از هزینه‌ها در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه در مرداد ماه ۹۴ فروشگاهی که به طور جامع عرضه کننده اقلام قرآنی، مذهبی، فرهنگی و هنری باشد به نام فروشگاه "آیه" افتتاح کردیم و امیدواریم با تولید و عرضه محصولات فاخر قرآنی و فرهنگی بتوانیم در مسیر خودکفایی گام برداریم.

مجمع پشتیبانی مؤسسه کشوری مهد قرآن

سید محمود چاوشی در پایان گزارش عملکرد سال ۹۴ مؤسسه مهد قرآن خاطر نشان کرد: "مجمع پشتیبانی مؤسسه کشوری مهد قرآن" به منظور جذب همیاری و مشارکت مردم قرآن دوست کشورمان جهت حمایت از آموزش قرآن در سطح کشور تشکیل شده که امیدواریم با برگزاری اولین جلسه عمومی، اهداف و برنامه‌های این مجمع را تبیین کنیم.

وی با اشاره به مشکلات عدیده مالی و امکاناتی در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگ‌ساز قرآن کریم و آشنا نمودن عامه مردم علی‌الخصوص قشر نوجوان و جوان جامعه با معارف قرآن و عترت که بتواند آنان را در مقابل آسیب، هجمه‌ها و آفات اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی روز مصون و واکسینه کند ابراز امیدواری کرد که مردم شریف و کسانیکه دغدغه دین دارند با سرمایه‌های مادی و معنوی به هر شکل و میزانی که می توانند مؤسسه مهد قرآن را در این مسیر در قالب نذورات قرآنی، ثلث سهم مبارک امام(ع)، ثلث مال، هدایا، کمک‌های مالی بصورت ماهیانه و... یاری نمایند.

کد خبر 3574096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha