۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۱۶

مشاور دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

کانون های فرهنگی و هنری مساجد از لحاظ کیفی توسعه می یابند

کانون های فرهنگی و هنری مساجد از لحاظ کیفی توسعه می یابند

زنجان-مشاور دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: این کانون ها از نظر کمی توسعه خوبی داشته اند و از لحاظ کیفی توسعه می یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، از فعالیت ۲۱ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور در جوار مساجد خبر داد و اظهار کرد: در این کانون ها به صورت متغیر بیش از ۵۰ الی ۱۰۰ نفر عضو هستند.

مشاور دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد افزود: این کانون ها از نظر کمی توسعه خوبی داشته اند و از لحاظ کیفی توسعه می یابند.

حجت الاسلام شاه فضل تاکید کرد: این کانون ها ابزار بسیار مهمی برای مقابله با جنگ نرم دشمن هستند و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

وی افزود:  این کانون ها علاوه بر اینکه در حوزه فرهنگی و هنری فعالیت می کنند در حوزه های قرآنی و پژوهش هم بسیار فعال هستند.

مشاور دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: این کانون ها در جشنواره های و تئاتر رتبه های خوبی را تاکنون کسب کرده اند.

حجت الاسلام شاه فضل به استفاده کانون های فرهنگی و هنری مساجد از تکنولوژی اشاره کرد و افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از این امکانات به خوبی استفاده می کنند و مرکز دیجیتال در سراسر کشور راه اندازی می کند.

وی تصریح کرد: استفاده از ابزارهای روز و تکنولوژی مشکلی در بحث فرهنگی ایجاد نمی کند.

مشاور دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه فضای مجازی باعث ارتقای فعالیت ها در حوزه فرهنگی و هنری می شود، افزود: خوشبختانه ورود فضای مجازی در این حوزه ها عالی است.

مرتضی مقدمی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان هم از فعالیت ۳۱۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در جوار مساجد استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۳ درصد کانون ها در روستا ها هستند.

وی اظهارکرد: ۵۵ کتابخانه مخزن دار وجود دارد که جوانان از این امکانات استفاده می کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان گفت: برنامه‌هایی به مناسبت سال‌روز تأسیس کانون‌های مساجد در این استان برگزار می‌شود.

مقدمی تاکید کرد: گفت: رونمایی از میثاق‌نامه، اهدای هشت‌هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های شهری و روستایی، تجهیز ۳۹ باب کانون‌ فرهنگی و هنری به اقلام کانونی، تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، از جمله به برنامه‌های این دبیرخانه به مناسبت ١٨ اسفند است.

وی افزود:کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال ۷۱ در شورای انقلاب فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در ذیل وزارت ارشاد تعریف شد.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان یاد آورشد: این کانون ها در استان زنجان فعالیت های مطلوبی را انجام می دهند.

مقدمی افزود: طی سالجاری ۲۳۴ پایگاه اوقات فراغت برای نوجوانان و دانش آموزان پیش بینی شده بود که ۲۴ نوع کلاس و آموزش در ذیل این کانون ها وجود داشت.

وی تصریح کرد: در این کلاس ها بیش از ۱۷ هزار نفر در قالب ۸۰۰ مربی شرکت داشتند.

کد خبر 3577167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha