۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹

استاد حوزه علمیه خراسان مطرح کرد:

نقش طلاب در رونق اقتصادی/ طلاب مشاغل فراموش‌شده را احیا کنند

نقش طلاب در رونق اقتصادی/ طلاب مشاغل فراموش‌شده را احیا کنند

استاد حوزه علمیه خراسان، نقش طلاب در رونق اقتصادی جامعه و عمل به شعار اقتصاد مقاومتی را مهم دانست.

حجت‌الاسلام محمدهادی شهاب در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که اقتصاد از زنجیره مشاغل و کسب و کارهای خرد تشکیل می‌شود، افزود: اگر این مشاغل در کشور احیا شود تولید هم احیا خواهد شد.

وی افزود: اگر تاریخ ایران را در دوران صفویه مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید ایران یکی از قدرت‌های بزرگ جهان در آن زمان بوده زیرا تمامی اقشار جامعه هر کس به یک صنعت و پیشه اشتغال داشته است اما امروزه متأسفانه این مشاغل خرد که مشاغل خانگی هم جزء آن هستند فراموش شده و بیشتر قشر جامعه مصرف‌گرا شده‌اند و همین مصرف‌گرایی و فراموش شدن حرف و علاقه به فعالیت در مشاغل خدماتی به جای تولیدی در درازمدت زمینه رکود کشور را فراهم کرده است.

مدیرگروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند ادامه داد: در گذشته با نظام استاد شاگردی خیلی از مشاغل به پسران و دختران از همان دوران کودکی آموزش داده می‌شد و به این ترتیب در خانواده تمامی افراد به جای مصرف‌گرابودن، تولیدکننده بودند و همین موضوع موجب می‌شد که در خانه به جای این که پدر به تنهایی در اقتصاد خانواده مؤثر باشد سایر افراد از جمله زنان و دختران هم در خانه با اشتغال به فرش بافی، نساجی و خیاطی به اشتغال خانواده کمک می‌کردند.

حجت‌الاسلام شهاب اظهار کرد: طلاب و مبلغان به عنوان قشر فرهنگ ساز می‌توانند با احیای مشاغل خانگی در محل‌های تبلیغ خود به رونق اقتصادی و تحقق اقتصادی کمک کنند.

وی تاکید کرد: بهتر است جامعه حوزوی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای که متولی آموزش حرفه‌ها و فنون مختلف به مردم است در روستاهای محل تبلیغ خود مشاغل فراموش شده را احیا کنند و این بهترین اقدام و عملی است که مبلغان و جامعه روحانی می‌توانند در سال اقدام و عمل برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب انجام دهند.

کد خبر 3589954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha