۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۷:۰۶

معرفی شغل؛

چگونه با پرورش زالو پولدار شویم؟

چگونه با پرورش زالو پولدار شویم؟

مشاغل زیادی هستند که ما آن‌ها را به درستی نمی‌شناسیم. آدم‌های زیادی هم هستند که هنوز جویای شغل مناسب هستند. مجله مهر شما را با برخی از این مشاغل آشنا می‌کند.

مجله مهر: اگر به دنبال یک کار تولیدی سالم هستید و به اندازه کافی هم صبور هستید، از این شغل غافل نشوید. «پرورش زالو» حرفه‌ای است که چند وقتی است در ایران سروصدا کرده است؛ اگر چه عمر آن به سالها پیش و قبل از انقلاب برمی‌گردد. جالب است بدانید که ایران هم یکی از کشورهای مستعد پرورش این کرم طبی است.

آقای تندرو پنج سال است که وارد این کار شده و سه سال است که به طور حرفه‌ای آن را دنبال می‌کند و به تازگی هم به صادرات این محصول فکر می‌کند. از او درباره تجربیات این چند سال می‌پرسیم تا او از نقطه صفر ماجرا تا الان بگوید:

پرورش زالو سرمایه زیاد نمی‌خواهد

این کار در گام اول سرمایه چندانی لازم ندارد و با یک سرمایه پنج میلیون تومانی و داخل خانه هم می‌توان کار را شروع کرد. اما در عوض به تخصص زیادی نیازمند است؛ پس اگر اولین بار است که سراغ این حرفه می‌روید، حتما با افراد باتجربه در این حیطه مشورت کنید.

چگونه زالو پرورش دهیم؟

اگر بخواهید در خانه به پرورش زالو بپردازید، کافی است یک وان آب داشته باشید و بلد باشید جزیره‌سازی کنید و زالوهای مولد خود را داخل آن بریزید. زالوها اواخر زمستان جفت‌گیری می‌کنند و در فصل بهار و تابستان کوکون‌ریزی (کوکون چیزی شبیه به پیله است.) می‌کنند و بالاخره در اواخر تابستان و اوایل پاییز نوزادان زالو از داخل کوکون بیرون می‌آیند. از این زمان حدود هشت ماه زمان می‌برد که این زالوها به سن بلوغ برسند. یعنی تقریبا در عرض یک سال و سه چهار ماهه می‌توان به تولید طبیعی زالو رسید. حتی می‌توان با اقداماتی مثل کم و زیاد کردن دمای هوا می‌توان کاری کرد که زالوها بیشتر کوکون‌ریزی کنند و در نتیجه میزان تولید را افزایش پیدا کند.

برای تغذیه زالوها باید از خون پستاندار استفاده کرد؛ مراقب باشید حتما باید از خون پستاندار استفاده کنید وگرنه دچار مشکل خواهید شد. این نکته را فراموش نکنید شما فقط در صورتی می‌توانید به خون دسترسی پیدا کنید که مجوز رسمی داشته باشید وگرنه نمی‌توانید از سلامت خون اطمینان حاصل کنید. کم نبوده‌اند کسانی که با خونهای آلوده کل سرمایه خود را از دست داده‌اند! در این کار حتما به یک مشاور نیاز دارید که قدم به قدم شما را راهنمایی کند.

درآمد این کار خوب است؛ اگر صبور باشید

درآمد پرورش زالو به شرط پشتکار خوب است. شما اگر پنج میلیون تومان برای این کار سرمایه گذاری کردید، تقریبا نصف این سرمایه به خرید زالوهای مولد صرف می‌شود. زالوها دو جنسه هستند؛ یعنی در هر جفت‌گیری هر دو زالو بارور می‌شوند؛ بنابراین خیلی زود تکثیر می‌شوند و تعدادشان زیاد می‌شود. برای کسی که تازه وارد این حرفه می‌شود، ضریب سوددهی با توجه به احتمالات خطا، هر زالو یک به ۱۲ حساب می‌شود و اگر بتواند به این میزان از سوددهی برسید، منطقی است و اگر به بیشتر از میزان برسید، سود بیشتری نصیبتان شده است. اگر سوددهی را همین یک به ۱۲ بگیریم و فرض کنیم دو هزار عدد از این زالوها تلف شده‌اند، حدود ۱۰هزار زالو خواهید داشت که می‌توانید حداقل ۱۸ میلیون تومان در بازار بفروشید. از این میزان باید هزینه انرژی و کارگر را کسر کنید. البته این برآورد برای افراد ناشی است که تازه وارد این کار شده اند و در سالهای آتی این سود چند برابر  خواهد شد و به ضریبی مثل یک به ۵۰ می‌رسد. این حرفه می‌تواند خیلی درآمدزا باشد؛ گرچه این در صورت رعایت اصول کار است؛ چرا که در صورت خطا کل سرمایه شما بر باد می‌رود! درواقع این به درایت تولیدکننده برمی‌گردد که به اندازه‌ای سرمایه‌گذاری کند که بتواند برداشت کند.

ساعت کاری کم؛ درآمد خوب

کار پرورش زالو از شما زمان زیادی نمی‌برد؛ یعنی اگر به صورت میانگین در نظر بگیریم شما باید در روز سه ساعت مفید کارکنید. در فصل زمستان ساعت کاری کمتر و در بهار بیشتر می‌شود.  درواقع در این حرفه وقت اضافی زیادی خواهید داشت و در این وقت اضافه می‌توانید به یک شغل دوم هم فکر کنید. در ضمن به پرسنل زیادی احتیاج ندارید و در ازای هر پنج‌هزار زالو یک کارگر کفایت می‌کند.

چرا زالو؟

ارزش هر چهار زالو معادل یک بشکه نفت اوپک است! زالو مصارف زیادی دارد؛ برای همین در خارج از ایران طرفداران زیاد دارد و می‌توان به راحتی آنها را صادر کرد. زالو خواص درمانی زیادی دارد و از سردرد و سینوزیت گرفته تا میگرن و بیماریهای عفونی را درمان می‌کند. علاوه بر این موارد از زالو می‌توان در تولید مواد آرایشی‌بهداشتی استفاده کرد. با توجه به اینکه ناحیه خزری ایران بهترین زالوی جهان را دارد، طرفدارن زیادی دارد؛ پس نگران اشباع شدن بازار کار این حرفه نباشید.

آیا در این کار موفق هستید؟

اگر به دنبال شغلی زودبازده هستید، سراغ این حرفه نروید! پرورش زالو از مشاغلی است که به صبر و تحمل زیاد و مداومت در کار نیازمند است. افراد زیادی وارد این حرفه شده اند و به علت نداشتن پشتکار زود خسته شده اند و آن را کنار گذاشته‌اند. همت و پشتکار و تخصص مهم‌ترین فاکتور برای افرادی است که وارد این کار می‌شوند. پرورش زالو از جمله مشاغل مولدی است که مشاغل جانبی زیادی در اطراف خود مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند. این کار تولیدی باعث می‌شود که اولا طب سنتی که در همه جای جهان به صورت جدی دنبال می‌شود، در ایران هم پیگیری شود و ثانیا مانع قاچاق غیرقانونی آن به کشورهایی که طالب آن هستند می‌شود و در ضمن می‌توان از این موجودات کوچک برای مصارف بهداشتی و آرایشی استفاده کرد و این صنعت را هم بیش از پیش در کشور بومی کرد.

کد خبر 3602210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • لیلی ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
      22 4
      خیلی خیلی جالب بود
    • مهدی طالبیان ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
      1 0
      با سلام و احترام من خیلی غلاقه مند شدم به این کار اما نمیدونم از کجا و چطور میشه شروغ کرد.لطفا راهنمایی بفرمائید.
    • مرتضي غلامي ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
      0 0
      سلام باعرض خسته نباشي ميخاستم بدانم در كدام اقليم ايران جهت تكثيرزالواز نظرجوي بهتر است باتشكر منتظر جواب كارشناسي هستم با تشكر
    • مرتضی جلیلی ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
      0 0
      سلام خسته نباشید خیلی علاقه مندم در زمینه پرورش زالو که مصارف پزشکی دارند فعالیت تولیدی داشته باشم لطفا تقاضای راهنمایی در این زمنیه را دارم و جهت یادگیری و اموزش کجا باید مراجعه کنم با تشکر
    • mohsen ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
      0 0
      سلام من ساکن خوزستان شهرستان دزفول هستم آیا در جنوب کشور و با این شرایط آب و هوایی میشه زالو پرورش داد؟ لطفا از طریق ایمیل جوابمو بدین متشکرم
    • محمد ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
      3 0
      سلام.بنده قصد پرورش زالو دارم و هیچ اطلاعاتی در باره پرورش ندارم.من نیاز به زالوی مولد برای تخم ریزی دارم و با 1000 عدد قصد شروع کردن دارن.لطفا قیمت زالوی مولد و ایا اینکه با راهنمایی و ارسال عکس و فیلم و از سوی شما می توانم اقدام به پرورش این کار کنم یا نیاز به گذراندن دوره های تخصصی دارم.اگر می توانید مشاوره دهید بنده اقدام به خرید از جانب شما کنم و شما هم اگر بتوانید در طول پرورش بنده را مشاوره دهید بسیار عالی می شود.ایا این برای شما میسر است؟
    • باران ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      0 0
      خیلی عالی بود. ممنون از شما. فقط نمی دونم چرا ین گونه کار ها به خوبی جا نیفتاده که قشر تحصیل کرده، فقط به غصه بی ارزش بودن مدکرشون نباشن و بتونن لااقل چرخ زندگیشون رو بچرخونن.
    • محمد مرادی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      0 0
      سلام من از این کار خوشم اومده ویک یک منزل در روستا دارم خالی از سکنه و بیکار هستم میخوام به یاری خدا شروع کنم من برای کارهای اولیه راهنمایی کنید هیچ تجربه ای ندارم 0916310162شماره تماس من هست لطفا راهنمایی کنید
    • علی کوه زاری ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      0 0
      من میخوام وارد این صنعت بشم لطفا چند مشاور به من معرفی کنید
    • تينا بهرامي ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
      0 0
      عالي بود،منم دوست دارم در اين زمينه فعاليت کنم،درآمد داشته باشم.لطفا راهنماييم کنيد.باتشکر
    • محمدشماعی زاده ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
      0 0
      اموزنده بود.شماره تلفن ب ایمیل ارسال بفرمایید برای مشورت ==وممنون
    • م ه ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
      0 0
      ایادرمنطق گرم وخشک قادربه پرورش هست یانه
    • مناف شوکت جلیل ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
      0 0
      باسلام اهل گیلان با تحصیلات مهندسی کشاورزی و نزدیک بازنشستگی هستم زمین کشاورزی و شالیکاری هم می باشم چگونه می توانید در این حرفه کمکمان کنید که شروع به کار نمایم
    • زمین زیبا ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
      0 0
      زالو، چه جالب، نمیدونستم
    • رسول باستانی ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
      0 0
      میخوام زالو پرورش بدم راهنماییم کنید تشکر 09156840936
    • بهمن بودافی ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
      0 0
      سلام خیلی جالب بودویه سوال ایامکانی هست که این کاروبه صورت عملی اموزش بدن
    • مجتبی ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
      0 0
      سلام من میتونم این کارو سیرجان انجام بدم به لحاظ آب و هوای خشک اینجا کد عاشق این کاران لطفا یه شماره تماس بفرستیم واسم09033475310
    • احد اینه وند ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
      0 0
      سلام میحواهم برای دو تا پسرم با سرمایه 100مبلیون یه کاری راه بندازم پرورش زالو خوبه کجا این کار کنم وارد هم نیستم نیاز به ادم وارد هم داریم
    • سینا کریمی ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
      0 0
      این زالوها رو کجا میفروشد در واقع بازار مصرف رو چطور پیدا میکنید
    • محمد رحیمی ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
      0 0
      باسلام و احترام لطفا اگر جایی برای آموزش یا پیدا کردن تخصص هست معرفی کنید سپاسگزارم
    • میثم ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
      0 0
      سلام . در صورت امکان شماره یکی از افراد موفق را قرار دهید
    • شهروز نقدي ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
      0 0
      خيلي برام جالب بود اگر بخواهم وارد اين حرفه بشوم از كجا بايد شروع كنم؟
    • علی پولدار ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
      0 0
      خوب ولی چطور منه اماتور مشغول به کار در این حرفه بشم و چطور با متخصص این کار ارتباط برقرار کنم ؟؟؟
    • مجید محمدی ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      0 0
      با سلام مطالب جالبی بود چگونه می توان اطلاعات بیشتر برای شروع کار گرفت چنانچه کمک کنید ممنون می شوم
    • وحید خاکباز ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      0 0
      ممنون از اطلاع رسانی خیلی خوب بود
    • احسان مستشاری ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
      0 0
      خیلی خوب بود ممنونم ازت اگه امکانش هس باز اطلاعات بیشتری دراختیار بذارید
    • وحید قیدی ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
      0 0
      ضمن عرض سلام و خسته نباشید . من علاقه فراوانی به پرورش و استفاده پزشکی زالو دارم لطفا در صورت امکان مرا راهنمایی کنید که اولین قدم را باید چگونه بردارم و از کجا باید به صورت درست و علمی شروع کنم . با سپاس فراوان
    • Muhammed ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
      0 0
      سلام خسته نباشید برای آموزش این کار در این زمینه از کی وکجا کمک بگیریم علاقه دارم به تولید زالو
    • حافظ ملکی ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
      0 0
      خیلی خوب هست و من هم به فکر پرورش زالو افتادم ولی نمیدونم از کجا شروه کنم و خیلی هم دوست دارم بازدیدی از یه مرکز تولیدی داشته باشم ، شما میتونید کمکم کنید؟
    • حسینی باي ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
      0 0
      جالبه ميخوام اینکارو انجام بدم ممنون ميشم کمک و راهنمایی کنید دوستان 09112798060
    • سعادت عزیزی اصفهان ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
      0 0
      سلام ودرود برشما خسته نباشید بسیار عالی و جالب ببخشید چگونه میتوانم با آقای تندرو تماس داشته باشم 09131108204
    • علی ماندگار ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
      0 0
      سلام و خسته نباشید ممنون میشم راه های ارتباطی با خودتونو،جهت راه اندازی پرورش زالو در اختیارمون بذارید ممنون از اطلاعات مفیدتون
    • محمد همتی ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
      0 1
      سلام من هم علاقه زیادی به پرورش دارم لطفا راهنمایی کنید تا چطور شروع به کار کنم ممنون
    • مجمد شفیهی ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
      0 0
      با سلام من مدتها هست که به پرورش یک موجودیاگیاه فکر میکنم تقریبا درموردهمه چیزهایی که در ایران کار شده مطالعاتی داشتم من که علاقه مندم حداقل یک بار امتحان کنم.کارشما هم خیلی خوب بود ممنونم از راهنمایی های خوب شما.
    • مصطفی گودرزی ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
      0 0
      بنده مایل به سرمایه گذاری در این طرح یا اموزش به بنده برای راه اندازی تولید خود هستم
    • ایمان خلیلی زاده ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
      0 0
      با درود فراوان من میخوام وارد این کار بشم هم زمین دارم هم خونه که برای این کار مناسب چطور باید شروع کنم 09385960521 اینم شماره تماسم با سپاس فراوان
    • بردیا بردبار ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
      0 0
      خیلی ممنون از اطلاعاتی که در اختیار علاقه مندان قرار دادید
    • حامد ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
      0 0
      خیلی خوبه اگه بخوای یه پرورش زالو راه اندازی کنیم کجا آموزش می دن دوره چندروز داره ممنون
    • مهناز پیروی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
      0 0
      سلام من خیلی این کار رو دوست دارم و قبلا برای یک نفر کار میکردم ولی جمع کرد ضرر کرد حالا میخوام خودم شروع کنم میشه راهنماییم کنید که چطور باید شروع کنم
    • محمد یحیی IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
      0 0
      خیلی خوشم اومد واسه من حرف نداره سرمایشم دارم صبر و حوصله هم تا دلت بخواد دارم
    • راحیل IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
      0 0
      واقعا عالی بود.من میخوام اینکارو شروع کنم
    • هادی غلامی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
      0 0
      دستتون درد نکنه
    • الناز منوری IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
      0 0
      آیا میشه با مبالغ کمتری شروع کرد؟
    • سجادعلیزاده IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
      0 0
      سلام،من اگه بخوام این کارو انجام بدم،ازکجا باید شروع کنم،لطفا راهنمایی کنید
    • BG IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
      0 0
      شاید برم دنبالش!
    • مهرداد جعفرزاده IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
      0 0
      بسیار جالب بود چنانچه بخواهم وارد اینکار شوم از کجا و چگونه باید شروع کنم
    • محمد نجاتی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
      0 0
      سلام و درود بر شما دوست عزیز جهت آموزش و پرورش زالو از کجا باید شروع کرد برای شروع چه نوع محیطی نیاز هستش به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم ممنون میشم اگر جواب بدین
    • یلدا IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
      0 0
      فضای مورد نیاز برای پروش چقدر است
    • اقا سجاد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
      0 0
      ممنون از ارائه مطالب خوبتون . . چقدر فضا برای شروع کار لازمه که بهره وری کافی راشته باشه؟
    • محسن IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
      0 0
      سلام متن خوبی بود برای شما آرزوی موفقیت دارم
    • رضا اسدی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
      0 0
      سلام ممنون خیلی خوب بود.منم به فکره این کار افتادم اقای تندرو لطفا اگر امکان داره شماره تماس بدید که بتونم با شما تماس بگیرم و بیشتر راجب این حرفه از شما ازاطلاعات کسب کنم
    • ابوذر عمادابادي IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
      0 0
      خيلي مفيد بود
    • رمضانی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      0 0
      مطلب جالب و مفیدی بود ممنون خداقوت.
    • مسعود IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
      0 0
      چگونه میتوان با مراکز مشاوره ی آن در تهران آشنا شد
    • غفاری IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
      0 0
      باعرض سلام و خسته نباشید عالی بود ولی بخوام استارت کار بزنم چه باید بکنم
    • سید ابراهیم سید نژاد IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
      0 0
      عالی بود از مهندس تندر تشکر میکنم بابت توضیحات بسیار واضع ایشون ممنونم
    • اكبري IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
      0 0
      تشكر مفيد بود
    • alipeyvand US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
      0 0
      20
    • صادق احمدزاده IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
      0 0
      سلام . ممنون از راهنمایی خوبتون. فقط میخوام بدونم که چطوری میتونم واسه شروع کار مشاوره بگیرم ؟ با تشکر 09127802735
    • علی منصوری IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
      0 0
      خیلی جالب بود لطفا اطلاعاتی مثل چگونه برورش دادن را بگذارید من اکواریوم دارم ایا میتوانم در ان برورش زالو انجام دهم
    • هانی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
      0 0
      خیلی خوب بود میشه بگید چ تخصصی نیاز داره مثلا چ رشته هایی میتونن روش کار کنن
    • امید علی زاده IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
      0 0
      بسیا بسیار خوب
    • پیمان محمدی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
      0 0
      سلام من چطوری می تونم وارد این حرفه بشم بای به کجا مراجعه کنم
    • خیلی عالی بود IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
      0 0
      خیلی عالی بود
    • محمد مهدیان IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
      0 0
      سلام . کجا میشه اموزش دید در این مورد
    • سید جلال رضایی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
      0 0
      با سلام من الان حدود 2 ماه هست با این کار آشنا شدم لطفا راهنمایی کامل کنید خیلی دوست دارم وارد این کار شوم مکان سر پوشیده خوبی هم دارم
    • سید رحیم حسینی IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
      0 0
      بسیار عالی. ممنون و خداقوت شماره و یا خط ارتباطی با آقای تندرو ندارید؟ خداخیرتون بده
    • حسین رحیمی IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
      0 0
      قصد تولید زالو را دارم لطفا آموزش و راهنمایی کنید شکست نخورم منتظرم
    • محمد بخشی زاده IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
      0 0
      خیلی عالی بود در صورتی که بازار فروش همیشه مهیا و قابل عرضه باشه و نحوه پرداخت خریداربه چه صورت باشه لطفا توضیح دهید. باتشکر
    • مجیدی IT ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
      0 0
      سلام واقعا ایده خوبی است وتقریبا بی دردسر اگه میشه درباره فروش این محصولی و چگونگی آن توضیح دهید برای شروع کار از کجا باید مشاوره گرفت
    • ابوالفضل عبادی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      0 0
      با سلام چگونه می توانم راهنمای زیادی بگیرم
    • ابوالفضل عبادی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      0 0
      با سلام مجدد با عرض معذرت خواستم برای گرفتن راهنمای آدرس ایمیل بدهم
    • ارش IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      0 0
      عالییییییه .میخام برم دنبال ابنکار نمیدونم از کجا باید شروع کنم لطفا کمکم کنید . ای دی تلگرامم . zaloo2017@
    • داود احمدی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
      0 0
      با سلام و خسته نباشید . من می خواستم بپرسم برای ورود به این کار و پرورش زالو باید چی کار کنم؟ از کجا زالو بخرم .. جاهایی هستن که پرورش زالو رو اموزش بدن؟...
    • علی جون IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
      0 0
      خوبه ممنون
    • مهدی ابن رسول IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      0 0
      با سلام .برای اینکه وارد این حرفه بشوم باید به کجا مراجعه کنم
    • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      0 0
      خوب افرین
    • میثم IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
      0 0
      سلام چقدر فضا برای شروع نیاز هست میشه تو ی فضای ۱۵متری شروع کرد؟؟
    • محمدم IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
      0 0
      ممنون.خیلی مفید بود برای من زالوها رو از کجا تهیه کنیم برای شروع جزاکم الله خیرا
    • مجتبی پورقربان IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
      0 0
      عالی بود
    • منصور US ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
      0 0
      مطالبتون عالی بود.فقط می خواستم بدونم میتونم از مطالبتون در کتابم استفاده کنم
    • مسعود IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
      0 0
      خیلی مفید بود میشه در مورد پرورش کسی رو معرفی کنید ممنون
    • محمد IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
      0 0
      سلام ببخشید پرورش زالو استان کرمان جواب گو هست؟منظورم اب هوای کرمان سازگاری دارد؟
    • حمید IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
      0 0
      خیلی عالی وجالب بود ولی بدرد ما ک جا نداریم نمیخوره. زندگی حالا اپارتمانی شده
    • فرزانه ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
      0 0
      با سلام من ده عدد زالو دارم بعد از دوازده روز تغذیه درشیشه محل زندگیشون خون وجود داشت دلیلش چی میتونه باشه ممنون
    • رضاشمس IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
      0 0
      زالو های مولد و از کجا تهیه کنیم ممنون میشم راهنمایی کنید
    • بهروز IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      0 0
      بسیار ممنون مختصر و مفیدبود
    • مهدی قمری ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      0 0
      از شما شماره تماس نتونستم پیدا کنم.اگه امکانش هست با من تماس بگیرید. با تشکر از شما
    • محمد شهرکی IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      0 0
      سلام و خدا قوت - به دلیل علاقه به طب سنتی می خواستم آموزش های لازم رو در خصوص پرورش زالو دریافت کنم . خواهش میکنم من رو راهنمایی کنید . با آرزوی توفیق و سلامتی .متشکرم
    • ناشناس IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
      0 0
      سلام من یک دانشجو هستم که میخوام با زالو درآمد داشته باشم آیا میتوانم این کار را انجام دهم؟ مراکزی هستند که از من بخرند؟
    • ولی آرامش IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
      0 0
      خیلی جالب بود
    • حسن IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
      0 0
      باسلام به نظر من باید تولید کنیم مانند چینی ها.صنعت تولید کفش چند نفر را شاغل میکند.پرورش زالو چند نفر!؟ چین کارهای تولیدی را نابود کرده ومااکنون درپی کارهای خدماتی وواسطهای میدویم .
    • اسماعیل ترک IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
      0 0
      تشکر خیلی جالب بود .موفق باشید
    • محوثه IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
      0 0
      سلام لطف کنید یه شماره بدید ما که تو گیلان زندگی میکنیم بریم پرورش بدیم...یه جا معرفی کنید من هم جاش رو دارم هم وقتش رو... ولی یکجا نیاز دارم یکی بهم یاد بده...
    • مرتضی IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
      0 0
      سپاس از اطلاعات مفیدتون
    • حسینی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      0 0
      سلام وقتتون بخیر. زالورومیشه درمازندران پرورش داد؟مجوزمیدن؟
    • ابراهیم صادقی IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
      0 0
      خیلی خوب بود کاش شماره تماسی برای اطلاعات بیشتر گذاشته بودید
    • زهرا IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
      0 0
      سلام آقای مهندس تندرو من فردا کلاس پرورش زالو دارم و فک کنم مدرسش هم شما باشید. مشتاق شنیدن تجربیات شما هستم.
    • قادر IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
      0 0
      خیلی عالی بود ممنونم
    • سید مرتضی هاشمی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
      0 0
      سلام چگونه یک راهنمای خبره پیدا کنیم...از اصفهان
    • علی سلیمانی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
      0 0
      سلام اطلاعات شما خوب بود ولی نیاز به مشاوره داشته باشیم چطور میتونیم ارتباط برقرار کنیم
    • رضا IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      0 0
      جالب بود عالی تر میشد اگر مشاوران خوب رو نام میبردید تا بتونیم از از انها مشورت کنیم ممنون
    • جلیل غلامی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
      0 0
      با عرض سلام و خسته نباشید و آرزوی توفیق و موفقعیت بیشتر برای شما بنده قصد راه اندازی پروزش زالو دارم چ/گونه میتوانم با این شخص که پرورش زالو دارن تماس حاصل کنم لطفا راهنمایی کنید
    • مهدی بابایی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
      0 0
      سلام خسته نباشید دنبال ی مشاورخوب ک تجربه بالاراجب برورش زالو دارهومیتونه تواین زمینه راهنماییم کنه میگردم شماره تماس 09365252773 09128866067
    • فاطمه IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
      0 0
      سلام چطوری میتوان پرورش زالو راه اندازی کنم با 50ملیون
    • مصطفی شیخ پور IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
      0 0
      سلام و خسته نباشید میخواستم با اقای تندرو صحبت کنم و درباره این کار مشاوره بگیرم چگونه میتوانم با ایشان در تماس باشم درباره پرورش زالو
    • احمد IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
      0 0
      واقعا اطلاعات مفیدی بود ولی چه وسایل برای شروع لازم است راهنمایی کنین
    • مجنون IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      0 0
      واقعن جالب بود ولی حیف خیلی زمانبره لطفن در مورد مشاغل پر سود که وقت زیادی نمیبرن توضیح بدید(معرفی کنید) مرسی
    • حسین نقیبی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      0 0
      باسلام. میشه ی تلفن از پرورش زالو برام بفرستین
    • قهرمانی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      0 0
      خیلی خوب بود اگه بخوام وارد این کارشوم لطفا راهنمایی کنید 09142588590
    • محمد IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
      0 0
      آیا پرورش زالو در هر نقطه ای از کشور امکان دارد؟
    • محمدرضا IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
      0 0
      عالی بود .
    • سالار IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      0 0
      خیلی جالب بود
    • حاج سید مسعود IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
      0 0
      همه چیزش خوبه فقط یه مشکل داره اونم اینکه مثلا تو استان من فقط دو تا مطب علم طب سنتی هست.کی حاضره ریسک کنه؟ الان دیگه نون خوردن تو تخصص افراده اونم منحصرا.ضمنا تخصص چیزی است که در تحصیلات عالیه است.
    • مهربان US ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
      0 0
      خيلي استفاده كردم خيلي وقته كه ميخوام پرورش اين كرم و انجام بدم ولي اطلاعاتي نداشتم ممنون ميشم اگه يه مشاوره از طريق إيميل باهاتون داشته باشم
    • ع ب US ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      0 0
      خوبه
    • ر. طبرسی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      0 0
      با سلام و خدا قوت به شما لطفا بیشتر برای افرادی که با یک سرمایه کوچک پا به این عرصه (صنعت پرورش زالو) بگذارند محل یا منابعی اموزشی مشخص معرفی فرمایید تا بهتر کار را درک و جلو ببرند. متشکرم
    • فرزاد ترک IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      0 0
      با سلام بسیار عالی و امیدوارکننده است,,من شرایط سرمایه گذاری را دارم,,در صورت امکان مساعدت نمایید تا بتوانم با کسیکه در این راه تجربه دارد اشنا شوم تا از تجاربش بهره ببرم,سلامتی شما را از خدا میخواهم.
    • منصور IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      0 0
      جالب بود ارزش تامل داره
    • محمد دلیر IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      0 0
      باعرض سلام و خسته نباشید به راهنمایی زیاد در مورد پرورش واینکه من نا واردم در این کار نیازمند مشاوره هستم
    • مجید صباغیان IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
      0 0
      سلام میتونید شماره و آدرس یکی از پرورش دهندگان رو برامون بذارید . من از مشهد مقدس این پیام رو میذارم . کسی هست این اطراف کمکم کنه . 09153595175 این شماره منه . خوشحال میشم بتونم با یک مشاور ارتباط بگ
    • محمود IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
      0 0
      عالی بود واقعا
    • مسعود IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      0 0
      سلام.دستتون درد نکنه.کار خیلی خوبیه،ولی یه خرده زمان می بره و به عبارتی یه خرده دیر بازده هستش.
    • .علی صادقی از مازندران IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      0 0
      باسلام من صادقی ازمازندران هستم من زمین برای پرورش زالو را دارم من پرورش ماهی دارم برای پرورش زالو هم جادارم ج کاری با ید کرد
    • علی صادقی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      0 0
      با سلام من صادقی ازمازندران هستم برای پرورش زالو ج کاری بایده کرد من دو هزار متر پرورش ماهی دارم زمین برای کار زالوهم دارم تشکر
    • مرادی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      0 0
      سلام بسیار لذت بردم
    • رضا IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      0 0
      بسیار عالی
    • قاسم شیروانی ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
      0 0
      با سلام برای اینکه توی کلاسهای آموزش پرورش وتکثیر زالو شرکت کنم باید به کجا مراجعه کنم
    • مهدی روحی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
      0 0
      فقط یک سری کلیات با مقداری چاشنی دلسردی و سخت جلوه دادن کار ... هیچ حرف تخصصی گفته نشده .
    • محبوب AT ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
      0 0
      من ذوق زده از اینکه میش با هزینه کم کاری رو شروع کرد بعد کلی تحقیق رفتم که اقدام کنم ولی متاسفانه گفتن نه در شهر و نه در داخل روستا نمیش باید خارج از روستا باش که این خودش کلی هزینه میخواد ...
    • حسین فکاری IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
      0 0
      خوب بود.
    • مسعود IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      0 0
      سلام تهران جایی هست که بریم آموزش ببینیم
    • محمدرضاجدی اردبیلی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      0 0
      فوق العاده است. خسته نباشید. اگه ممکنه بایکی از دوستان پرورش دهنده ی زالو میخواستم مشورتی بکنم ممنون میشم یه تماس بابنده بگیرن تا خودم زنگ بزنم. باسپاس09355147959
    • حمید رفیعی KE ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      0 0
      سلام روز خوبی رو براتون آرزو میکنم در صورت امکان ایمیل آدرس و تلفن آقای تندرو متشکرم
    • جواد IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
      0 0
      دستون درد نكنه مطالبتون مفيد بود . برام . ممنون
    • محمد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
      0 0
      زالو طرفای بندر جاسک زیاده
    • زهرا IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      0 0
      سلام ممنون از مطالب خوبتون.شما ميتونيد تو شروع اين كار به من كمك كنيد .اگر امكانش هست كه تجربيات وراهنماييتونو داشته باشم ممنون ميشم🙏🏻
    • amirhossein IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
      0 0
      سلام،دزشهریزددوتاسوله 300متری دارم میخوام تواین زمینه سرمایهذگذاری کنم لطف میکنیداگربیشترراهنمایی کنید،
    • اباذر شاهی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      0 0
      ممنون از اطلاعات مفیدتون.ولی اطلاعات کامل نیستند نحوه تغذیه و دما و ...مشخص نیست و ریسک کار بالاست.
    • مسعود IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      0 0
      حرفه خوبیست. من در حال تحقیق در باره زالو هستم و اگر به نتیجه برسم پرورش این موجود مفید را شروع خواهم کرد.
    • لیلا IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
      0 0
      بسیار بسیار عالی بود برای راهنمایی و مشاوره چطور اقدام کنیم
    • محمد لیموچی IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
      0 0
      سلام. تو شرایط آب هوایی مثل آبادان هم میشه اینکارو کرد?
    • نوجوان IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
      0 0
      با سلام. لطفا چند مرکز پرورش زالو را در کشور معرفی کنین
    • ئامانج IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
      0 0
      جالب بود
    • علی حمیدی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      0 0
      عالی بود ممنون/ایا به تحصیلات مرتبط نیاز دارد و از کجا باید شروع کنیم
    • محسن سیری IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      0 0
      بسیار عالی بود لطفا جزییات بیشتری رو بگید..
    • حسین مهاجر IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      0 0
      سلام من میخوام تو پرورش زالو داشته باشم لطفا راهنماییم کنیند که چطوری شروع کنم
    • سعید سارونی IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
      0 0
      با سلام بسیار عالی ممنون میشم اگه کمک کنید خیلی دوست دارم وارد این کار بشم و پشت کار زیادی دارم و سرمایه کم ولی میخوام اگه دوستان کمکم کنن و از تجربیاتشون به منم بدهند تا منم موفق بشم ممنون میشم اگه
    • مجتبی US ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
      5 2
      ممنون بابت مطلب مفیدتون
    • بهار IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
      15 2
      عالی بود.خدا قوت
    • مهدی IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
      7 3
      با سلام مطالب مفید وکاربردی بود. ممنون
    • کاوه IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
      31 6
      سلام 2نکته مهم:صادرات زالو هنوز در کشور انجام نگرفته و به نظر میرسه که به این زودی ها هم انجام نخواهد گرفت2واقعیت اینه که به شما برای راه اندازی این پرورش در خانه مجوزی داده نمیشه
    • majid IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      0 0
      برای شروع باید چکا ر کنم؟
    • جاسم لفتوی پور IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
      0 0
      خیلی جالب بود ودوست دارم وارد این کار بشم
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
      0 0
      بادرود . من خیلی علاقه به کارهای تولیدی در رابطه با موجودات زنده و محصولات خوراکی دارم
    • رسول IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      0 0
      سلام من میخام زالو پرورش بدم یه مشاور میخام ممنون
    • فتحی IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      0 0
      سلام مطالب بسیار مفید بود خواستم درخصوص تعدیه زالو بیشتر بدانم
    • محمد متین منجمی GB ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      0 0
      عالی است ممنون از نظر شما
    • علی US ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
      0 0
      سلام خسته نباشید ببخشی میتونید اندکی از اموزش اولیه لازمـرو هم بهمون بگین ممنون از شما
    • رضا موسوی IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      0 0
      با سلام و خسته نباشید من چطور و کجا میتونم اموزش ببینم
    • مهرداد IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      0 0
      خوبه
    • محسن IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      0 0
      سلام لطفا تلفن تماس کارآفرینان زالو را ارائه دهید تا بشه با ایشان تماس و راهنمایی و مشاوره مدام گرفت . تشکر
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      0 0
      قیمت زالوی بالغ چنده
    • صادق مصدقی خیاوی IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
      3 0
      ازاینکه اطلاعات مفید در اختیار میگذارید متشکرم.
    • علیرضا IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      0 0
      عالیه ممنون
    • مرتضی شاکری IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      0 0
      سلام نیاز به مشاور دارم کسی سراغ دارید معرفی کنید
    • بنیامین IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
      0 0
      به کی باید فرو خت