۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۰۵

توسط جهان کتاب؛

«سیماهای برجسته فرهنگ ایران» چاپ شد

«سیماهای برجسته فرهنگ ایران» چاپ شد

کتاب «سیماهای برجسته فرهنگ ایران» شامل مجموعه‌ای از گفتارهايی که پس از درگذشت شماری از فرهنگ‌مداران ايران، به یاد آنان نوشته شده‌اند، توسط انتشارات جهان کتاب به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سیماهای برجسته فرهنگ ایران» اثر فرخ امیرفریار به تازگی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب از مجموعه «جستارها» به چاپ رسیده که این ناشر چاپ می‌کند.

اين كتاب مجموعه‌ای از گفتارهايی است كه پس از درگذشت شماری از فرهنگ‌مداران برجسته ايران، به ياد آنان نوشته شده است.

امیرفریار درباره این کتاب می گوید: چند تن از اين اشخاص استاد من بوده‌اند و با بقيه آن‌ها آشنايی و دوستی داشته‌ام. اين نوشته‌ها مقاله‌های زندگينامه‌ای به سبك كتاب‌های مرجع نيست، بلكه تصويري است از اين افراد آن‌گونه كه من ديده‌ام. محمدعلی مجتهدی، زين‌العابدين مؤتمن، محمدجواد شيخ‌الاسلامی، اميرحسين جهانبگلو، ايرج افشار، مصطفی رحيمی، احسان نراقی، بيژن جلالی، علی محمد كاردان، كريم امامی، حسن مرندی، عباس حرّی، پرويز همايون‌پور، علی محمد حق‌شناس و عليرضا فرهمند برخی از اين افرادند.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

جلالي هيچ‌گاه ازدواج نكرد. ديدگاهش نسبت به زن آميزه‌اي از علاقه و ترس بود. اما معاشرت با آنان را دوست داشت. خانه‌اش خانه‌ای قديمی در درّوس بود كه جز يكی دو سال آخر، سال‌ها به تنهايی در آن زندگي مي‌كرد. به دليل تجرّد و تنهايی به كافه و رستوران زياد مي‌رفت. در لباس پوشيدن هم شيوه خاصي داشت. اغلب لباس نيمدار مي‌پوشيد و معمولاً كراوات پهن مي‌بست. شلوارش هم قدري كوتاه‌تر از معمول بود و تا بالاي كفش‌اش مي‌آمد. معمولاً خود را مي‌پوشاند. به حيوانات علاقة زيادي داشت. هميشه چند سگ و گربه در خانه داشت و به حيوانات محل هم غذا مي‌داد. مي‌گفت: حيوان خيلي از انسان متعادل‌تر است! همة كارهايش به اندازه است. در هيچ چيز حرص نمي‌زند و افراط نمي‌كند. بارها برای حيوان گرسنه‌ای در خيابان غذا خريده بود...

این کتاب با ۱۱۴ صفحه و قیمت ۸۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3612262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha