۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:

رقم مالیاتی شرکت های دانش بنیان بسیار ناچیز اما حیاتی است

رقم مالیاتی شرکت های دانش بنیان بسیار ناچیز اما حیاتی است

شاهرود - مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، با اشاره به لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: رقم مالیاتی که مشمول این شرکت ها می‌شود بسیار پایین اما همین مبلغ نیز بسیار حیاتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس بی نیاز صبح چهارشنبه در خلال برگزاری کارگاه آموزشی تشریح اصلاحات جدید قوانین مالیات مستقیم، مالیات ارزش افزوده به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود، بیان داشت: مسئولان استانی و کشوری، به ویژه مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری تاکید دارند لذا ایده مجموعه‌ی اداره امور مالیاتی استان نیز بر این اصل استوار است.

وی افزود: ما همه علاقمندیم قانون اجرا شود و باید آن را با کمک هم اجرا کنیم اما ضعف در بخش مالی و حسابداری شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌‌های مستقر در پارک‌ها حلقه گمشده‌ای است که اگر اعضای این شرکت ها به ثبت و ضبط فعالیت‌ها و ورودی و خروجی شرکتشان از حیث مالی توجه داشته باشند، مورد ناگواری پیش نخواهد آمد.

شرکت های دانش بنیان به بخش نامه های مالیاتی توجه کنند

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اسناد مالیاتی را زبان مشترک بین مامور مالیات و مودی مالیاتی دانست و تصریح کرد: اگر این اسناد خارج از ضوابط قوانین مالیاتی تنظیم شود، شرکت مشمول معافیت مالیاتی نشده، هرچند همه واقف هستند که این شرکت مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود.

بی‌نیاز به عنوان مثال به ماده هشت قانون ارزش افزوده نیز اشاره کرد و توضیح داد: این ماده قانونی تمام فعالان اقتصادی را مکلف کرده در ازای ارایه کار یا خدمات، مالیات را دریافت کرده و در هر فصل مالیاتی به اداره مالیات اظهار کنند و حال اگر شخصی که مشمول این قانون است مالیات یا عوارض را به هر دلیلی از طرف مقابل دریافت نکند، مجموعه نظام مالیاتی مجموعه‌ مالیات و عوارض را از خود شخص مطالبه می‌کند همچنین هیچ موردی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده نباید خود مالیات و عوارض را پرداخت کنند، بلکه آن‌ها همکار اداره امور مالیاتی محسوب می‌شوند و مالیات و عوارض دریافت شده را در انتهای فصل مالیاتی به اداره امور مالیاتی پرداخت می‌کنند.

وی از شرکت‌ها دعوت کرد به بخش‌نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توجه ویژه داشته باشند و ادامه داد: اگر ارتباط شرکت‌ها با نظام مالیاتی قطع شود، ممکن است فعالیت‌های مالیاتی به نحوی انجام شود که مشمول مالیات شود و شرکت‌ها به آن توجه نکنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خطاب به شرکت‌ها تاکید کرد: پیش از پایان سال مالی و در طی سال اقدامات شرکت را رصد کرده و درصورت وجود هرگونه سوال مالیاتی به کارشناسان اداره امور مالیاتی در سراسر استان مراجعه کنید.

کد خبر 3616538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha