۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۳۷

«مجتهد» فاش کرد؛

«محمد بن نایف» خط قرمز آمریکا است

«محمد بن نایف» خط قرمز آمریکا است

«مجتهد» افشا کننده اسرار درونی خاندان آل سعود، در گزارشی اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا در دیدار با محمد بن سلمان صراحتا به وی اعلام کرده که بن نایف خط قرمز واشنگتن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «مجتهد» که به افشا کننده اسرار درونی آل سعود شهره است و هر از گاهی اطلاعاتی را در خصوص خاندان سلطنتی سعودی منتشر می کند، این بار نیز از یکی دیگر از اسرار این خاندان پرده برداشت.

بر اساس این گزارش این پایگاه سعودی در جدیدترین افشاگری خود در این زمینه عنوان کرد: جان کری وزیر خارجه آمریکا در دیداری که با بن سلمان داشته است صراحتا به وی اعلام کرده که محمد بن نایف خط قرمز است.

شاهزاده «محمد بن نایف بن عبدالعزیز آل‌سعود» در سی‌ام آگوست سال ۱۹۵۹ میلادی به دنیا آمد. وی یکی از پسران شاهزاده «نایف بن عبدالعزیز آل‌سعود»، ولی‌عهد پیشین این کشور از همسرش شاهزاده «جوهره بنت عبدالعزیز بن مساعد آل‌سعود» است.

در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان با صدور حکمی شاهزاده «محمد بن نایف» را به عنوان وزیر جدید کشور عربستان منصوب کرد. پادشاه سابق عربستان سعودی سال گذشته در اقدامی غیرمنتظره دست به تغییراتی گسترده در ترکیب حاکمیت خاندان این کشور زد و شماری از مقامات از جمله ولیعهد و وزیر خارجه را تغییر داد.

در تغییرات جدید مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان برکنار و شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد به سمت ولیعهد جدید منصوب شد.

بن نایف از چهل سال پیش در ارتباط با گروههای تکفیری مهارت زیادی کسب کرده است ،زیرا پدر او سالها وزیر کشور عربستان بود و بن نایف نیز عملا از ۱۵ سال پیش  جای پدرش را گرفت زیرا وی از سال ۲۰۰۰ در بستر بیماری بود و دیگر قادر به اداره وزارت کشور نبود.

سفرهای پی در پی محمد بن سلمان به مسکو و پیشنهاد معاملات تسلیحاتی با روسیه و نیز ورود شتاب زده و محاسبه نشده او به  جنگ علیه یمن موجب تقویت حمایت آمریکا از بن نایف شد.

کد خبر 3618933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha