۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۵

محمد علی آذرشب:

احیاء قرآن باید هدف اصلی برپایی نمایشگاه قرآن باشد

احیاء قرآن باید هدف اصلی برپایی نمایشگاه قرآن باشد

محمد علی آذرشب، استاد دانشگاه تهران گفت: هدف اصلی قرآن کریم، هدایت به سوی آرامش و خوشبختی است. بنابراین سمت و سوی نمایشگاه قرآن علاوه بر فهم قرآن، باید احیاء قرآن میان مسلمانان جهان باشد.

محمد علی آذرشب، استاد دانشگاه تهران، محقق و مترجم با تاکید بر اینکه "احیاء قرآن" میان مسلمانان جهان برای از بین بردن مهجوریت قرآن بسیار مهم است، گفت: اگر خواهان برگزاری نمایشگاه پرباری در سایه قرآن هستیم باید همه دست اندرکاران ، فعالان و هنرمندان قرآنی هدف اصلی خود را بر پایه احیاء قرآن میان مسلمانان جهان بنا کنند.

وی تصریح کرد: قرآن انسان را به سمت و سوی خداوند هدایت می کند و انسان از منیت خود رهایی می یابد. قرآن آرمان های بلندی را دنبال می کند که با احیای آن سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت برای تمامی انسانها رقم می خورد.

آذرشب با بیان اینکه مسوولان برگزاری نمایشگاه قرآن باید راه های رسیدن به "احیا قرآن" را تبیین کنند، گفت: کسانی که در سایه قرآن فعالیت می کنند و دست اندرکاران این رویداد بزرگ قرآنی باید علاوه بر تبیین نظری احیاء قرآن، وارد تبیین عملی شوند و از همه ابزارها برای احیاء قرآن استفاده کنند.

وی افزود: در نمایشگاه قرآن موضوعاتی مانند "رسانه و احیاء قرآن"، "دانشگاه و احیاء قرآن"، "مدرسه و احیاء قرآن" ، "حوزه علمیه و احیاء قرآن"،  "خانواده و احیاء قرآن"، "جوان و احیاء قرآن " بررسی شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار خواهد شد.

کد خبر 3675158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha