۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۹

حجت‌الاسلام رفیعی:

ازدواج آسان در جامعه ترویج شود

ازدواج آسان در جامعه ترویج شود

قم - عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) گفت: باید ازدواج آسان برای جلوگیری از بی بند و باری در جامعه رواج پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعدازظهر چهارشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: قرآن برای جلوگیری از مبتلا شدن افراد به گناه زنا که حد شرعی دارد دستوراتی داده تا جلوی بی بند و باری و ولنگاری در جامعه گرفته شود.

وی افزود: قرآن فرموده به نامحرم نگاه نکنید، اختلاط زن و مرد را نکوهش کرده و بر ازدواج تأکید کرده است تا جوانان مبتلا به برخی گناهان زشت نشوند.

این کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: قرآن کریم با اینکه آیاتی برای مدیریت جهان دارد و از مسائل کلان مانند جهاد و جنگ و صدها مسئله سخن گفته است از موضوعاتی ریزی مانند حفظ حریم والدین و فرزندان نیز غافل نیست.

وی با اشاره به دستورات قرآن کریم در آیات ۵۸ و ۵۹ سوره نور، در رابطه با تربت فرزند، اظهار داشت: این دستورات برای آن است که فرزندان با بلوغ زودرس اسیر مسائل شهوانی و جنسی زودهنگام نشوند.

حجت الاسلام رفیعی با تأکید بر جامعیت قرآن کریم، گفت: قرآن فرموده تا فرزندان مراقب باشند و والدین نیز باید مراقب ارتباطات خود باشند تا حساسیت زودهنگام در فرزندان ایجاد نشود.

وی به اهمیت تربیت در اسلام اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم علت این که برخی افراد اهل بهشت شده‌اند این است که نسبت به فرزندان خود بی‌اعتنا نبوده‌اند و مراقب رفتارها و روابط آنان بوده‌اند که این موضوع در سیره علما دیده می‌شود.

برخی والدین مورد لعنت و یا نکوهش قرار گرفته‌اند

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه در بعضی از روایات برخی والدین مورد لعنت و یا نکوهش قرار گرفته‌اند، گفت: والدینی که واجبات دینی را به فرزندان نیاموزند، والدینی که فرزند را در سن ازدواج به نکاح در نمی‌آورند و پدر و مادرهایی که بین بچه‌ها تبعیض قائل می‌شود مورد لعنت خدا هستند.

وی اضافه کرد: مسئولیت گریزی والدین، بدقولی به فرزندان و محروم کردن یک فرزند از ارث از چیزهایی است که باعث می‌شود تا خداوند والدین را لعنت کند و یا آنان را نکوهش کرده است.

حجت الاسلام رفیعی افزود: پدران و مادران باید مراقب فرزندان خود در مجالس عروسی و جشن و رفت و آمدها باشند تا احساسات جنسی فرزندان تحریک نشود.

وی با اشاره به آمار ۱۲ میلیونی جوانان در سن ازدواج اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید فرموده‌اند که باید ازدواج آسان و طلاق سخت در جامعه ترویج شود، ولی متأسفانه گاهی می‌بینیم که میزان طلاق در جامعه ۲۵ تا ۳۰ درصد است.

کد خبر 3693122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha