۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲

مدیرکل محیط‌زیست خراسان شمالی:

بیش از ۱۶ هزار مترمربع از زمین‌های ملی اسفراین رفع تصرف شد

بیش از ۱۶ هزار مترمربع از زمین‌های ملی اسفراین رفع تصرف شد

بجنورد- مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۶ هزار و ۴۱۸ مترمربع از زمین‌های تحت مدیریت محیط‌زیست در شهرستان اسفراین رفع تصرف شد.

سید اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این میزان رفع تصرف مربوط به ۶ فقره پرونده تصرفی در شهرستان اسفراین است که با صدور رأی به بیت‌المال بازگشت داده شد.

مطهری افزود: بر اساس این حکم، دو قطعه از زمین‌های ملی به مساحت دو هزار و ۴۵ مترمربع و یک هزار مترمربع کاشت نهال و هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع قلع‌وقمع زمین تصرفی از طریق کاشت نهال رفع تصرف شد.

وی تصریح کرد: ۶۰۰ مترمربع جمع‌آوری لوله در داخل منطقه، دو هزار مترمربع احداث ساختمان و دو هزار و ۲۷۳ مترمربع فنس کشی توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان با همکاری عوامل نیروی انتظامی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگشت داده شد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان  با تأکید بر اینکه با متصرفان و کسانی که قصد تخریب محیط‌زیست را داشته باشند برخورد می‌شود، گفت: پیگیری پرونده سایر اراضی تحت مدیریت محیط‌زیست در شهرستان اسفراین در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرستان اسفراین دارای دو پارک ملی و دو منطقه حفاظت‌شده بنام‌های سالوک و ساریگل است و این منطقه به جهت زیستگاه‌های حیات‌وحش و همچنین اکوسیستم خاص طبیعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 3712788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha