۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۰۰

بررسی تغییرات جدید در شبکه‌ها

شام آخر شبکه تهران سرو شد/ شبکه ۳ در انتظار اچ دی شدن

شام آخر شبکه تهران سرو شد/ شبکه ۳ در انتظار اچ دی شدن

این روزها با تغییر و تحولات در نحوه فعالیت چند شبکه تلویزیونی و تغییر ماموریت‌ها و مدیریت‌ها باید منتظر تعیین تکلیف شبکه‌ای برای استان تهران و همچنین HD شدن شبکه سه ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از اینکه همه ماموریت های شبکه HD (تهران) به شبکه پنج سیما منتقل شد، امکان HD آن نیز به کانال «تماشا» به مدیریت حسین کرمی منتقل شده و پس از این کانال تماشا به عنوان زیرمجموعه شبکه «نمایش» فعالیت می‌کند.

با این روند ماموریت های شبکه تهران به خانه سابق خود یعنی شبکه پنج سراسری واگذار شده و به نظر می رسد دوباره این شبکه با هویت استانی فعالیت های خود را ادامه دهد. البته از سویی دیگر برخی رسانه‌ها اینگونه اعلام کرده‌اند که شبکه پنج همچنان ماموریت اقتصادی خود را حفظ می‌کند و شبکه جدیدی برای استان تهران راه‌اندازی می‌شود.

گرچه در خبری که از سوی معاونت سیما برای انتصاب حسین کرمی به عنوان مدیر کانال تماشا در اختیار رسانه ها قرار گرفت به این نکته اشاره شد که کانال تماشا، یک کانال صد در صد تامینی است که برنامه های فیلم، سریال و مستند را با فرمت HD پخش می کند ولی همچنین شنیده می‌شود شبکه ۳ سیما نیز قرار است به زودی به امکان HD مجهز شود.

علی اصغر پورمحمدی معاون سابق سیمای رسانه ملی پیش از این گفته بود شبکه ۳ سیما از خرداد ماه امسال با کیفیت اچ دی روی آنتن می‌رود؛ امری که هنوز محقق نشده است.

به این ترتیب با منحل شدن یک شبکه (تهران)؛ شبکه های ۳، ۵ و کانال تماشا با تغییراتی مواجه خواهند شد و علی رغم گلایه هایی که مردم و هواداران شبکه اچ دی تهران در صفحات مجازی مطرح کرده اند، این شبکه با برپا کردن شام خداحافظی در همان محلی که جشن افتتاحیه را برگزار کرده بود به فعالیت های خود خاتمه داد.

تا ۳ روز دیگر این شبکه که عمری ۶ ماهه داشت هرچه تا امروز تولید کرده روی آنتن می برد و بعد از آن شبکه ۵ سراسری فعالیت هایش را با تیم اسبق ادامه خواهد داد. شنیده می شود به احسان کاوه مدیر سابق شبکه تهران که از آخرین مدیران دوره محمد سرافراز به شمار می آمد پیشنهاد قائم مقامی یک شبکه دیگر را داده بودند که وی نپذیرفته است.

حسین کرمی هم که با حکم مدیریت کانال تماشا مسئولیت هایش در رسانه ملی دو چندان شده است در حال حاضر باید در کرسی مدیر شبکه نسیم، کانال تماشا، عضو شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی و مشاور امور نمایشی سیما فعالیت کند.

کد خبر 3733546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ممد ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
      0 1
      یعنی خیلیییییییییییییییی چرند بود هیچ چیز جدیدی توش نبود
    • ناشناس ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
      0 0
      واقعا متاسفم برای چنین تصمیماتی که در سازمان عریض و طویل ما صورت می گیرد با این کار هم ظرفیت فرستنده ها را بالا بردن هم یه شبکه بیهوده فعالیت می کند اگه یادتون باشه در زمان تصدی دکتر سرافراز شبکه تماشا با شبکه نمایش به دلیل کمبود بودجه منحل شد حال دوباره اقایان این شبکه را قراره راه اندازی کنند واقعا چه نیازی است بجای آنکه شبکه تماشا رو راه اندازی کنند تجهیزات با کیفیت شبکه تهران رو که اچ دی است به شبکه نمایش بدهند.تا شبکه نمایش HD شود به نظر من این کار باعثم یک شود بودجه الکی مصرف شود.
    • ممد ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
      0 0
      آقای ناشناس شما خودتو ناراحت نکن! هیچ شبکه ای این وسط بیهوده فعالیت نمیکنه.فقط کارکردها عوض شده. شبکه تماشا و نمایش هم الکی و بدون برنامه حذف شدن نه به دلیل کمبود بودجه! مگه شبکه تامینی چقد بودجه لازم داره ؟ دوست عزیز معلوم الحال!!!. آقای سرافراز برند ۲۰ ساله شبکه تهران رو نابود کرد ککتون نگزید چون پای منافعتون در میون بود حالا بلبل شدید؟ هنوز هم دست برنمیدارید؟
    • احسان امینی ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
      1 0
      بیچاره تهرانی ها هر طرحی میزنن اول اونجا تستش میکنن :)
    • حقیقی ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
      1 0
      تهران با این بزرگی و وسعت ومردمان نازنینش لیاقت یک شبکه اختصاصی را ندارد مثل سایر استانها ای کاش شبکه 5 سراسری با رویکرد اقتصادی از حالت سراسری واقتصادی خارج شود ومثل سابق استانی شود تا بیشتر به مسائل استان تهران بپردازد حداقل تهران اچ دی رو که کم کم داشت دربین مردم جا باز می کرد رو منحل نمی کردن .
    • سید ابراهیم حسینی بلخی ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      0 0
      سلام خسته نباشید انشا الله که همیشه موفق باشد وتولد امام مهربانیها امام رضا (ع )به تمام شیعیان جهان تبریک میگویم یک سوال داشتم لطفا جواب بنده را بدهید شبکه سه سیما کی انشاالله اچ دی میشوداگر امکان داشت  حتما بزرگواران جواب بنده را بدهید  من یک افغانی هستم وفعلا هم در افغانستان زندگی میکنم فامیل های نزدیک ما که همه سادات حسینی هستند از شبکه های داخل افغانستان فقط شبکه تمدن را نگاه میکنند که یک شبکه اسلامی است متباقی شبکه های افغانستان عمدآ وابسته به کشور های غربی هستند وهیچ برنامه آموزن