۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۷:۵۲

با حضور مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست؛

دومین جشنواره«گل دهی لاله های تالابی»در انزلی پایان یافت

دومین جشنواره«گل دهی لاله های تالابی»در انزلی پایان یافت

انزلی- دومین جشنواره «گل دهی لاله های تالابی» در انزلی با حضور پرشور مردم و مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه دومین جشنواره «گل دهی لاله های تالابی» شامگاه جمعه و با حضور گسترده مردم در این جشن برگزار شد.

شهردار انزلی در این مراسم با اشاره به عمر دوساله جشنواره تصریح کرد: هرچند این جشنواره جوان است اما عملکردی پخته و هدفمند داشته است.

رضا پورشعبان افزود: مهمترین هدف از برگزاری جشنواره «گل دهی لاله های تالابی» ایجاد دغدغه حفاظت از تالاب و لاله تالابی بوده که شواهد نشان از موفقیت آمیز بودن عملکرد جشنواره می دهد.

وی با اشاره به حضور بسیاری از گردشگران در روزهای برپایی این جشنواره خاطرنشان کرد: هدف دوم جشنواره در کنار رویکرد زیست محیطی، برندسازی برای شهر انزلی بوده که حضور گردشگران در این جشنواره، هدف فوق را میسر کرده است.

شهردار انزلی در ادامه به برپایی ۸۰ غرفه نمایشگاهی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال در قالب چهار کارگروه گردشگری، صنایع دستی، محیط زیست و ورزشی و هنری برنامه های متنوعی با هدف نشاط بخشی و حضور هدفمند خانواده  برگزار شد که حضور جمع کثیری از خانواده ها در این برنامه ها چشمگیر بود.

پورشعبان برگزاری مسابقات ورزشی پرواز بادبادک، فریزبی، دارت، همایش یوگا، منچ و فوتبال دستی در ابعاد بزرگ را از جمله برنامه های ورزشی اعلام کرد و افزود: تورهای انزلی گردی، مسابقه مجسمه های شنی و عکس با محوریت لاله تالابی نیز از مهمترین برنامه های  فرهنگی بود که در حاشیه برپایی جشنواره «گل دهی لاله های تالابی»، برگزار شد.

وی همچنین به پخت و عرضه کیک ۳۲ متری در مراسم اختتامیه اشاره و تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تنها اجرای برنامه های مفرح و شاد نبوده بلکه هدف باهم بودن و اتحاد برای احیای تالاب انزلی است که نگین شهر و مهمترین جاذبه گردشگری آن محسوب می شود.

در ادامه این مراسم فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) نیز با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام رضا (ع) گفت: منطقه چهارم نیروی دریایی در انزلی متبرک به نام امام رضا (ع) بوده و امیدواریم برکات این نام شامل حال مردم شهر شود.

دریادار دوم عرشه افشین رضایی حداد تالاب را گوهری گرانبها برای انزلی عنوان کرد و افزود: زیبایی های تالاب انزلی منحصر به فرد بوده وامیدواریم که با همت مسئولان و همدلی مردم، روزهای خوش و سرزندگی به این تالاب باز گردد.

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره «گل دهی لاله های تالابی» به نیابت از امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل گرامیداشت روز «دریای کاسپین» از دریادار رضایی حداد تقدیر به عمل آمد.

همچنین ۱۴ سیب به نیت ۱۴ معصوم (علیهم السلام) در این مراسم به فروش رسید و درآمدد حاصل از آن به بیماران کلیوی و سرطانی اهدا شد.

دومین جشنواره «گل دهی لاله های تالابی» از ۱۲ مرداد ماه جاری و با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان انزلی آغاز شد و شامگاه جمعه ۲۲ مرداد به کار خود پایان داد.

کد خبر 3739413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha