۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی:

بدهی ۸۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت خراسان رضوی به موسسات

بدهی ۸۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت خراسان رضوی به موسسات

مشهد ـ مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بیمه سلامت خراسان رضوی ۸۰۰ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد خود بدهکار است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رمزی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت چهارمین سالگرد تشکیل بیمه سلامت تشکیل شد، اظهار کرد: بهره‌مندی عادلانه از خدمات، پوشش بیمه همگانی، حفاظت مالی از مردم و تضمین کیفیت و کمیت از جمله اهداف تشکیل بیمه سلامت بوده است.

وی درباره تعداد بیمه‌شدگان افزود: در سال ۹۱ دو میلیون و ۹۴۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که این آمار در چهارمین سالگرد تاسیس این سازمان بالغ بر سه میلیون نفر است که ۲۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت در سال ۹۱، چهار هزار و دو مورد بود که در حال حاضر با یک درصد رشد به چهار هزار و ۱۴۳ نفر رسیده است.

وی با اشاره به تعداد دفاتر پیشخوان طرف قرارداد گفت: در سال ۹۱ تعداد این دفاتر ۳۵ مورد بود که هم‌اکنون با رشد ۷۴ درصدی، ۶۱ دفتر فعال در استان وجود دارد و با افزایش دفاتر پیشخوان برای ۲۴۵ نفر اشتغال‌زایی مستقیم  داشته‌ایم.

رمزی خاطر نشان کرد: درآمدهای وصولی ازصندوق‌های مختلف بالغ بر ۱۳۲ میلیارد است که نسبت به سال ۹۱، ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: تعداد پزشکان خانواده فعال از ۳۷۰ نفر در سال ۹۱ به ۴۹۸ نفر در چهارمین سال بیمه سلامت با ۳۵ درصد رشد رسیده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: در چهارمین سالگرد تاسیس سازمان بیمه سلامت تعداد مراجعه بیمه شدگان به سطوح مختلف ارائه خدمت با ۲۹ درصد رشد ۱۹ میلیارد و ۷۴۲ هزار بار ثبت شده است.

وی گفت: در چهار سال پس از تاسیس این سازمان در مجموع هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان بابت درمان هزینه‌شدگان پرداخت شده است که این مبلغ نسبت به سال ۹۱، ۲۶۸ درصد رشد داشته است.

رمزی بیان کرد: میانگین ماهانه اسناد سرپایی بیماران از یک میلیون و ۲۴۰ هزار مورد در سال ۹۱ به یک میلیون و ۶۰۷ هزار مورد افزایش یافته است.

وی افزود: میانگین ماهانه اسناد بستری بیمه شدگان از ۳۱ هزار و ۵۸ مورد در سال ۹۱به ۳۸ هزار و ۱۳۸ رشد داشته است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد موسسات از هزار و ۵۷۹ مورد در سال۹۱ ، به هزار و ۸۰۴ مورد در حال حاضر رسیده است، گفت: هم‌اکنون تعداد پزشکان موسسات طرف قرارداد بیمه یک هزار و ۸۱۴ نفر است که نسبت به سال ۹۱ میزان ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید و با اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم از ۱۰ درصد به شش درصد در بیمه های مختلف و سه درصد برای بیمه‌های روستایی کاهش پیدا کرد.

رمزی اضافه کرد: با توجه به اینکه ماهانه باید ۱۳ میلیارد تومان در سطح یک ( پزشک خانواده در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی) هزینه کنیم، بخشی از آن برای تعمیر و بازسازی ۵۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی هزینه می شود.

وی همچنین از رشد ۱۳ درصدی اقلام دارویی در این مدت خبر داد و افزود: هم‌اکنون دو هزار و ۳۰۳ قلم دارو تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

رمزی در بخشی از سخنانش مدیریت تقاضا برای درمان را یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده نقش مهمی در کنترل تقاضا دارد و زمانی‌که مردم برای یک سرما خوردگی ساده به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند هم  هزینه‌های خود و هم هزینه‌های دولت را افزایش می دهند.

وی با اشاره به اینکه سایت بیمه سلامت همچنان برای ثبت نام از افرادی که زیر پوشش هیچ بیمه ای نیستند, فعال است، گفت: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون ۱۸ درصد از جمعیت استان خراسان که تاکنون زیر پوشش هیچ بیمه ای نبوه‌اند به تعداد یک میلیون و  ۱۴۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی در بحث سلامت به معنای کنترل تقاضا است که وجود سیکل معیوب در این حوزه یعنی مشاوره نادرست به بیمار است که باعث افزایش هزینه درمان برای بیمار و شرکت‌های بیمه‌ای می شود.

کد خبر 3746135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha