۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۱۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

توجه به تولیدات داخلی محور فعالیت های صنعتی در پسابرجام است

توجه به تولیدات داخلی محور فعالیت های صنعتی در پسابرجام است

قزوین- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توجه به کمیت وکیفیت تولیدات داخلی، فعال کردن واحدهای تولیدی، افزایش صادرات نفتی از مهم ترین سیاست های اجرایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در پسابرجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده ظهر سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، با تشکر از مقامات استان و اعضای محترم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیداستان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲۰ مورد تسهیلات در اختیار واحدهای کوچک و متوسط قرار گرفته است که با ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار امیدواریم بتواند چرخ صنایع کوچک و متوسط را به چرخه در آورد.

وی با اشاره به واحدهای صنعتی استان قزوین و موانعی که در مسیر فعالیت آن ها وجود  دارد از تهیه بسته حمایتی از صادرات غیر نفتی خبر داد و گفت: این بسته حمایتی تا آینده نزدیک در اختیار صادرکنندگان قرار خواهد گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ۳۰۰ واحد صنعتی مشکل دار در استان قزوین گفت: نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در بخش صنعت در استان قزوین در حال فعالیت هستند  که با ایجاد طرح های حمایتی می توان این رقم را تا میزان قابل توجهی افزایش داد.

نعمت زاده هم چنین با اشاره به اجرای بیش از ۶۹۰ طرح بالای ۷۰ درصد خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶۹۰ طرح بالای ۷۰ درصد با ۶ هزار اشتغال،  ۴۰ واحد معدنی و ۳۵ هزار واحد صنفی در این استان فعالیت می کنند که در مجموع نزدیک به ۷۵۰ هزار نفر در این بخش ها در حال فعالیت هستند.

نعمت زاده هم چنین با اشاره به وجود بیش از ۶ هزار قالیباف در استان قزوین عنوان کرد: استان قزوین ظرفیت های فراوانی در توسعه اقتصادی و فناوری منطقه دارد و می تواند در همه عرصه ها به شکوفایی برسد.

کد خبر 3750083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha