۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵

وزیر اقتصاد و دارایی:

نقاط ضعف اقتصاد کشور را زمان تحریم شناسایی کردیم

نقاط ضعف اقتصاد کشور را زمان تحریم شناسایی کردیم

تبریز- وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نقاط ضعف اقتصاد کشور را زمان تحریم شناسایی کردیم که دیگر نباید این اشتباهات را تکرار کرده و از این جنبه ها آسیب ببینیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا قبل از ظهر پنج شنبه در آیین افتتاح پروژه های آموزش و پرورش استان اظهار داشت: سرمایه هر کشوری به نیروی انسانی آن است و امروزه در توسعه کشور نقش این عامل شناسایی شده و شاید بی دلیل نیست که در قرآن کریم انگیزه اصلی پیامبران تزکیه و تعلیم عنوان می شود که از نظر قران، تزکیه مقدم بر تعلیم است.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم انسان هایی عالم بر مبنای ارزش های والای اسلامی تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم وجود این عامل انسانی رمز پیشرفت آن جامعه است.
ایران شایسته وضعیت ممتازتری است.

طیب نیا افزود: امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است که همگی باید در این سال بکوشیم از تمامی ابزارها و توان خود برای دستیابی به اهداف والای انقلاب اسلامی استفاده کنیم چرا که این مملکت شایسته وضعیت ممتازتری است که امسال یک عزم مشترک و جدی برای پیشرفت کشور ایجاد شده و شرایط خوب نیز در آن حاکم است.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه یک دوره تحریم ها را به موفقیت پشت سر گذاشته ایم، گفت: دشمنان این کشور که در جنگ تحمیلی نتوانستند بر آن غلبه یابند، جنگ بزرگتری به راه انداخته و درصددد ضربه زدن به اقتصاد بر آمدند و تحریم های بی سابقه ای بر مردم تحمیل کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم ما در جریان این جنگ موفق بودند، اگر چه این تحریم ها در ابتدا زمینه را برای شرایط بی سابقه و تورم رکودی شدید فراهم کرد اما به دنبال آن با شناسایی شرایط سخت، راهکارهای آن نیز پیش بینی شد.

رکود شش منفی شش درصد جای خود را به مثبت سه درصد داده است

طیب نیا افزود: اقتصاد ایران با تکیه بر صبوری مردم توانست از این شرایط خطیر عبور کند و تورم در مسیر نزولی قرار گرفته و رکود عمیق با رشد منفی شش درصد جای خود را به رشد مثبت سه درصد داد.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: اینکه در شرایط سخت بتوانیم تورم را نزولی نگه داریم یکی از دستاوردهای استثنائی مردم است که در این راستا صندوق بین المللی پول گزارشی منتشر کرد که در آن اعلام شده بود ایران در بین کشورها، کمترین اسیب را در پایین آمدن قیمت نفت داشته و این بدین دلیل است که در زمان تحریم نقاط ضغف خود را شناسایی کردیم.

نقاط ضعف اقتصاد را زمان تحریم شناسایی کردیم

وی با بیان اینکه شایسته نبود اشتباهات شناسایی شده را دوباره تکرار کنیم، گفت: با اجرای سفارشات رهبر معظم انقلاب توانستیم به مسیر پیشرفت دست یابیم.

طیب نیا ادامه داد: در سال جاری همه شاخص های اقتصادی حاکی از شرایط روشن و امیدآفرین برای آینده نزدیک ایران است و سیاست های اعمال شده آثار خود را به تدریج روشن می کند.

وزیر اقتصاد افزود: امسال سالی است که همه تلاش ها باید معطوف به پیشرفت اقتصادی باشد و نباید گرایش های سیاسی منافع ملی ما را تحت الشعاع قرار دهد.

کد خبر 3751590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha