۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۲۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

جامعه امروز نیازمند تربیت دینی است

جامعه امروز نیازمند تربیت دینی است

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: جامعه امروز برای کاهش آسیب های اجتماعی بشدت نیازمند تربیت دینی است و از این خلاء رنج می برد و باید آن را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت اللهی عصر پنجشنبه در همایش روحانیون استان که با حضور وزیر کشور در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهارداشت: با رصد اوضاع اجتماعی و فرهنگی جامعه می توان گفت هر چند مظاهر دینی در جامعه مشهود است اما همچنان از ناهنجاری های اجتماعی رنج می بریم.

وی افزود: وجود آمارهای طلاق، اعتیاد، سرقت و سایر بزه ها جامعه را آزرده کرده و به نوعی نباید شاهد اینگونه آسیب ها در حکومت دینی باشیم و برای رفع آن باید تدبیر کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: در مفهوم فرهنگ دینی و تربیت دینی با خلاء جدی مواجهیم و جامعه کنونی شدیدا به تربیت دینی نیازمند است تا بتواند با آسیبها مقابله کند.

نعمت اللهی اظهارداشت: پایه های تربیت دینی تعلیم، تدریج، تسهیل، تفاوت، تداوم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یادآورشد: روحانیت می تواند با دستگاههای فرهنگی همنوا شده و از ظرفیت خود برای کاهش آسیبها استفاده کند و باور داریم که شبکه تبلیغ با حضور روحانیون یک سرمایه اجتماعی ارزشمند برای مقابله با مشکلات کنونی است.

نعمت اللهی گفت: ظرفیت فوق العاده ای در شبکه تبلیغی روحانیت وجود دارد که مسئولان فرهنگی باید از آن برای تربیت دینی افراد جامعه استفاده بیشتری کنند.

وی اضافه کرد: البته روحانیت در انجام رسالت دینی خود با تبلیغ چهره به چهره، فردی و گروهی به وظیفه خود عمل می کند اما باید سازو کاری اتخاذ کرد و با نگاه ویژه به این بخش و ظرفیت های آن برای پیشگیری از آسیبها گام برداشت.

نعمت اللهی اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ مسجد و ۱۰۰۰ مبلغ دینی و دو هزار هیئت شناسایی شده در استان داریم که فقط در محرم ۱۴۰۰ مبلغ برای انجام وظیفه دینی به شهرها و روستاهای استان اعزام شدند که نقش مهمی در روشنگری و ترویج احکام دینی و مذهبی برعهده داشتند.

وی تصریح کرد: ظرفیت حوزه های علمیه، تشکل های دینی و هیئت های مذهبی هم می تواند در این راستا مورد استفاده قرار گیرد و به کاهش آسیب ها کمک کند.

نعمت اللهی گفـت: ظرفیت های وزارت کشور و فرمانداری برای استفاده از شبکه روحانیت و تشکلهای سنتی باید برای پیشبرد اهداف دینی مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 3764872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha