۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰

کارآفرین برتر:

تولیدکنندگان کلید حل مشکلات اقتصادی کشور هستند

تولیدکنندگان کلید حل مشکلات اقتصادی کشور هستند

قزوین- کارآفرین برتر استان قزین گفت: تولیدکنندگان کلید حل مشکلات اقتصادی کشورند و با حمایت عملی از آنها و بسترسازی برای تسهیل در امور می توان به فضای کسب و کار رونق بخشید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی کارآفرین برتر در جلسه شورای اداری و نشست فعالان اقتصادی با وزیر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از تولیدکنندگان استان اظهارداشت: اگر دنبال پیاده کردن اقتصاد مقاومتی هستیم باید در عمل از تولیدکننده حمایت کنیم و در کنار همه برنامه ریزی ها به گونه ای عمل کنیم تا شرایط برای فعالیت کارآفرینان تسهیل شود.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری امنیت می خواهد و اگر قوانین تسهیل شده، سود بانکی کاهش یافته و بورکراسی حذف شود شرایط برای فعالیت بهتر می شود و امنیت واقعی برقرار می شود.

این کارآفرین برتر یادآورشد: دندانه های کلید گشایش رئیس جمهور همین تولیدکنندگان و صنعتگران هستند که اگر بستر فعالیت آنها هموار شود قفل هر اقتصادی را خواهد گشود.

حسین نعمتی نماینده دامداران هم گفت: حذف دریافت عوارض از تولیدکنندکان خارج از حریم شهرها و کمک در   مراحل بعد از تولید می تواند شرایط کسب و کار را بهبود بخشد.

وی بیان کرد: بازاریابی برای عرضه محصول و حضور در بازارهای جهانی بهترین راه برای رونق تولید است اما از مسئولان دولتی انتظار داریم با کاهش سود بانکی زمینه رقابت را برای تولیدکننده داخلی در عمل مهیا کنند.

آهنگریان نماینده کارفرمایان هم از آسیب های قاچاق کالا گفت و یادآورشد: قاچاق کالا قدرت رقابت را بشدت کاهش می دهد و موجب می شود آسیب های جدی به اقتصاد کشور وارد شود که از وزیر کشور انتظار داریم در جلوگیری از ورود  کالای قاچاق قاطع تر عمل کنند.

الموتی به نمایندگی از سرمایه گذاران بخش گردشگری اظهارداشت: قزوین با داشتن اقلیم مناسب و هزاران اثر تاریخی و طبیعی می تواند مقصد ردشگری باشد اما باید بستر حضور سرمایه گذار با رفع موانع قانونی هموار شود.

وی افزود: اقتصادی که بر مبنای گردشگری شکل بگیرد می تواند در درازمدت جواب دهد و موجب رونق و تحول شود و اگر تسهیلات بانکی با سود منطقی و بسرعت در اختیار علاقمندان قرار گیرد بخش خصوصی در این زمینه توانمندی بالایی دارد و می تواند منشا کارهای بزرگی در استان شود.

زهرا قلی خانی عضو شورای شهر محمدیه هم به نمایندگی از بانوان استان گفت: اعتماد دولت به مدیریت بانوان زمینه شکوفایی آنها را فراهم کرده و انتخاب سه مدیرکل، یک بخشدار، ۴ معاون آموزش و پرورش و یک مدیر آموزشی در استان قزوین بیانگر این رویکرد مطلوب در دولت است.

وی اضافه کرد: بروز توانمندی ها با حمایت عملی دولت میسر می شود و دولت تدبیرو امید در این سه سال نشان داد با همه مشکلات عزم جدی دارد با اتکا به نیروهای متخصص و توانمند در مسیر توسعه و تعالی کشور گام بردارد.

الموتی تصریح کرد: کمبود زیرساختها، بیگانگی مسئولان با قابلیت های موجود، وجود بروکراسی، نداشتن مطالعه جامع گردشگری از مشکلات این بخش است که با حمایت مسئولان باید این موانع برطرف شود.

محمد حسینی به نمایندگی از دانشگاهیان گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی با ۲۵۰۰ دانشجوی دکتری و نخبه و کارشناس تخصصی می تواند در مسیر اقتصاد مقاومتی کمک دولت و مردم باشد تا نتیجه کارها بهتر شود.

وی افزود: مرکز آینده پژوهی دانشگاه آمادگی دارد در خدمت صنعت و تولید و کارآفرینان باشد و با دادن مشاوره تخصصی به علاقمندان کمک کند.

کد خبر 3764998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha