۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷

رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه:

امکان اعزام زوار از مرزهای سومار و خسروی وجود ندارد

امکان اعزام زوار از مرزهای سومار و خسروی وجود ندارد

کرمانشاه- رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: امسال امکان اعزام زوار عتبات عالیات از مرزهای سومار و خسروی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان به ریاست حاج جعفر همتی مشاور عالی استاندار و با حضور رنجبر و ایزدی  فرمانداران کرمانشاه و کنگاور و نیز نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نظامی عضو این ستاد به منظور هماهنگی در جهت هر چه باشکوه تر برگزار کردن مراسم اربعین و میزبانی شایسته استان کرمانشاه برگزار شد.

همتی در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت سالروز فاجعه منا و نیز شهادت شهیدان مدافع حرم اکبر نظری و حسین علیخانی که در سوریه به شهادت رسیده اند به اهمیت برگزاری مراسم اربعین به عنوان نمایش اقتدار و یکپارچگی شیعیان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم اربعین به عنوان یک حرکت ملی باید به صورت جدی به آن توجه کرد و برای این منظور همه دستگاه های دولتی،نظامی و غیردولتی باید پای کار باشند و از همه امکانات و ظرفیت هایشان در این راه دریغ نکنند و مطمئنم که کرمانشاه میزبانی شایسته برای زائرین اربعین خواهد بود.

تشکیل ۵ موکب اصلی در کرمانشاه

رئیس ستاد اربعین استان گفت: برای میزبانی شایسته از زوار عتبات عالیات پنج موکب اصلی دایر می‌شود و کمیته های مختلفی از جمله کمیته زیرساخت،کمیته تغذیه،کمیته اسکان، کمیته سوخت، کمیته بهداشت و درمان، کمیته مستندسازی، کمیته اطلاعات و امنیت و... که وظایف آنها مشخص و تعریف شده است.

مشاور عالی استاندار افزود: در هر شهرستان نیز ستاد اربعین تشکیل شده و فرماندار هر شهرستان مسئولیت این ستاد را بر عهده دارد و مقرر شده که هر شهرستان بر اساس اسکان۵۰۰نفر زائر را بر عهده بگیرند.

وی در خصوص امکان اعزام زائرین از مرزهای خسروی و سومار نیز اظهار داشت: در خصوص مرز خسروی این امکان وجود ندارد اما در رابطه با مرز سومار به علت نبود زیرساخت های مناسب، امسال این امکان وجود نداشت که اعزامی از آنجا صورت بگیرد و تنها تا منطقه حمیل اسلام آباد و دو راهی ایلام وظیفه میزبانی از همه زائرین را بر عهده داریم و نیز کارهای مربوط به صدور ویزای استان های کرمانشاه، لرستان،کردستان وهمدان نیز در کرمانشاه انجام می شود.

کد خبر 3765073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha