«حیدر العبادی» نسبت به ماجراجویی ترکیه در عراق هشدار داد

«حیدر العبادی» نسبت به ماجراجویی ترکیه در عراق هشدار داد

نخست وزیر عراق نسبت به اینکه ماجراجویی ترکیه در عراق به جنگی منطقه ای تبدیل شود، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز سه شنبه نسبت به تبدیل شدن «ماجراجویی ترکیه» در عراق به یک «جنگ منطقه ای» هشدار داد.

حیدر العبادی روز سه شنبه در نشستی خبری در بغداد با بیان اینکه ورود نیروهای خارجی به عراق امری غیرقابل قبول است و عراق با حضور نیروهای خارجی در خاک خود مخالفت است، تصریح کرد: ما بارها از ترکیه درخواست کردیم که در امور عراق دخالت نکند و من بیم آن دارم که ماجراجویی ترکیه به جنگی منطقه ای تبدیل شود.

نخست وزیر عراق همچنین حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور را نقض حاکمیت عراق برشمرده و اصرار ترک ها بر حضور نظامی در داخل اراضی عراق را غیرقابل توجیه دانست.

حیدر العبادی با بیان اینکه عراق طرح هایی را برای تضمین عدم سوء استفاده نیروهای ترکیه از خلاء موجود پس از پیروزی بر داعش در موصل طراحی کرده است، افزود: برخورد رهبران ترکیه به هیچ وجه قابل قبول نیست و ما نمی خواهیم با این کشور وارد رویارویی نظامی شویم.

لازم به ذکر است که پارلمان عراق روز سه شنبه با تصمیم پارلمان ترکیه مبنی بر تمدید عملیات نظامی این کشور در عراق و سوریه به مدت یک سال دیگر اعلام مخالفت کرد. پارلمان ترکیه اخیرا عملیات نظامی این کشور در سوریه و عراق را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده بود.

کد خبر 3787676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha