۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴

بعد از یک سال کشمکش اتفاق افتاد؛

چراغ سبز اپوزیسیون اسپانیا به «راخوی» برای تشکیل دولت اقلیت

چراغ سبز اپوزیسیون اسپانیا به «راخوی» برای تشکیل دولت اقلیت

حزب سوسیالیست اسپانیا توافق کرد تا برای خلاصی از بن بست سیاسی یک سال اخیر، به حزب محافظه کار اجازه تشکیل دولت اقلیت بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، حزب اپوزیسیون (سوسیالیست) اسپانیا بالاخره با تشکیل دولت اقلیت از سوی حزب محافظه کار «مردم» موافقت کرد.

به این ترتیب، رهبران حزب سوسیالیست به اجماع کلی رسیدند که در جلسه رای اعتماد به دولت «ماریانو راخوی» نخست وزیر فعلی، به جای رای منفی، رای ممتنع بدهند چرا که در غیر این صورت ملت اسپانیا باید برای سومین بار متوالی در عرض یک سال، زیر بار برگزاری انتخابات عمومی برود.

در این میان، اقدام ماه گذشته سوسیالیست ها به برکناری «پدرو سانچز» رهبر اپوزیسیون که مخالف رای ممتنع بود، راه حصول توافق با محافظه کاران را هموار کرد.

از دسامبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) که حزب محافظه کار از دستیابی به اکثریت پارلمانی عاجز ماند، راخوی به طور موقت سرپرستی دولت را بر عهده گرفت حال آنکه وی در انتخابات زودهنگامی که ژوئن امسال (۲۰۱۶) برگزار شد نیز علیرغم بهبود اوضاع از دستیابی به اکثریت پارلمانی باز ماند و به باقی ماندن در برزخ سیاسی رضایت داد.

در هر دو انتخاباتی که در یک سال گذشته انجام گرفته است، سوسیالیست ها بعد از حزب محافظه کار در رتبه دوم به لحاظ کسب کرسی های پارلمانی جای گرفتند.

گفتنی است که برای دهه های متوالی، محافظه کاران و سوسیالیست ها به توالی، سکان زمامداری اسپانیا را بر عهده گرفته اند و تجربه ای که در یک سال گذشته از سر گذراندند، در نوع خود بی سابقه بود.

کد خبر 3804362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha