۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۰

مشاور وزیر علوم:

خروجی علم باید ایجاد ثروت و راه‌یابی به بازار باشد

خروجی علم باید ایجاد ثروت و راه‌یابی به بازار باشد

اسفراین- مشاور وزیر گفت: یکی از اهداف وزارت علوم این است که خروجی علم را به ثروت تبدیل کرده و در بازار ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین فریدون ظهر جمعه در جلسه تودیع و معارفه رئیس مجتمع آموزش عالی اسفراین اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع مالی دولت پاسخگو هزینه‌ها نیست باید منابع دیگری ایجاد و از ارتباط تنگاتنگ صنعت و آموزش عالی بهترین استفاده را کرد.

فریدون افزود: سیاست دولت و وزارت علوم، ایجاد محیط شاد دانشگاهی برای دانشجویان است که در برنامه‌ریزی‌های درازمدت باید تلاش شود تا علاوه بر نشاط، توسعه علمی نیز انجام شود.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تحریم‌ها و مشکلات، در بخش توسعه علمی رشد نسبتاً خوبی داشته‌ایم و در حال حاضر در دو هزار و ۸۰۰ مرکز آموزش علمی، چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی هستند.

فریدون گفت: اگر تولیدات صنعتی دانش‌بنیان شوند و در کنار آن مرکز تحقیقات ایجاد شود به‌طورقطع از پیشرفت خوبی برخوردار خواهیم شد و علاوه بر آن نخبه‌ها قابل‌شناسایی خواهند شد.

وی اظهار کرد: شرایط امروز جامعه سبب شده تا رشته‌ها و گرایش‌هایی مربوط به هر منطقه در دانشگاه‌ها جذب شوند، بنابراین باید به دنبال رشته‌هایی باشیم که پتانسیل آن منطقه وجود داشته باشد.

مشاور وزیر علوم بیان داشت: به‌منظور رشد و بین‌المللی شدن مراکز آموزش عالی مدیران باید برنامه‌ریزی صحیح انجام دهند تا توسعه علمی ایجاد شود.

فریدون افزود: بااین‌وجود می‌توان شرایط ارتقای علمی و بین‌المللی شدن مراکز آموزشی و در نهایت جذب دانشجوی خارجی و تکمیل ظرفت ها را درآینده داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از زحمات حسن باقری نیا رئیس پیشین مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین و تقدیر و مصطفی حیدری به‌عنوان رئیس جدید این دانشگاه معرفی شد.

کد خبر 3808327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha