۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

منطقه باشگل در قزوین با مشارکت جوامع محلی مدیریت می شود

منطقه باشگل در قزوین با مشارکت جوامع محلی مدیریت می شود

قزوین- مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: به منظور صیانت مطلوب از محیط زیست، مدیریت منطقه حفاظت شده باشگل در استان با رویکرد مشارکت جوامع بومی و محلی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه مدیریت منطقه حفاظت شده باشگل با رویکرد مشارکت جوامع بومی و محلی در پاسگاه جرندق منطقه حفاظت شده باشگل روز شنبه با حضور مسئولین حفاظت محیط زیست استان قزوین، اعضای شورا، دهیاران و اعضای گروه زیست محیطی زیپاک برگزار شد.

سیاوش شمسی پور در این جلسه گفت: نگاه نوین جهانی حاکم در حوزه محیط زیست و ضرورت و اهمیت جلب مشارکت مردمی برای حفظ محیط زیست از ویژگی خاصی برخوردار است و اداره کل حفاظت محیط زیست استان برنامه مطالعاتی و مدیریتی منطقه حفاظت شده باشگل را با مشارکت جوامع بومی و محلی و همه  ذی نفعان آن در منطقه اجرایی می کند.

وی تصریح کرد: برنامه های مشارکتی فقط در شعار و سخنرانی خلاصه نخواهد شد و باید شاهد جاری شدن برنامه ها در حد توان و پتانسیل موجود باشیم.

شمسی پور یادآورشد: موضوع معیشت پایدار در قالب توسعه گردشگری، معرفی جاذبه های طبیعی و فرهنگی و رشد سبز اشتغال محلی با رعایت اصل حفاظت تنوع زیستی از اهداف ما در این نوع مدیریت است.

در ادامه مظفری معاون نظارت و پایش اداره کل با معرفی منطقه حفاظت شده باشگل در خصوص اهداف مدیریت محلی مطالبی بیان کرد.

در این نشست نمایندگان روستاها در خصوص وضعیت و پتانسیلهای مشارکت نکاتی را متذکر شدند و سپس دغدغه ها، انتقاد، پیشنهادات خود را برای اجرای برنامه های مشارکتی ارایه کردند.

کد خبر 3828532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha