۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶

به قلم احمد اکبرپور، نویسنده لامردی؛

«جیک‌جیک‌های گمشده»در انتظارنشر/دست نوشته هایی که کتاب شد

«جیک‌جیک‌های گمشده»در انتظارنشر/دست نوشته هایی که کتاب شد

شیراز- دست نوشته های احمد اکبرپور با عنوان «جیک‌جیک‌های گمشده» در قالب کتاب منتشر می شود.

احمداکبرپور، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیشتر دست ‌نوشته‌های این کتاب در مسابقه‌ای که برای کودکان با نیازهای خاص از سوی شورای کتاب کودک برگزار شده بود، جزو سه کتاب برگزیده بود.

این نویسنده مطرح کودک و نوجوان، افزود: این کتاب‌ها به داستان معروف پیرزن و حیوانات اشاره می‌کند که هرکدام از حیوانات زمانی که زیر باران گیر می‌افتند به خانه پیرزن نیز مراجعه می‌کنند. در داستانم، زمانی که نوبت به گنجشک می‌رسد متوجه می‌شوند که گنجشک لال است و روایت داستان عوض می‌شود.

اکبرپور درباره جدیدترین اثرش گفت: ۳ کتاب برای کودکان نوشته‌ام که آن را برای چاپ به انتشارات سکو تحویل داده‌ام. این کتاب‌ها با عنوان‌های «جیک‌جیک‌های گمشده» شامل داستان‌های کوتاه است.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان درباره داستان دیگر خود با بیان اینکه کتابی با عنوان «خواب یک دوست» دارم که ماجرای بچه خرگوشی را بیان می‌کند که در خواب کسی را دیده که باید به ملاقاتش برود اما وقتی بیدار می‌شود، فراموش می‌کند که در خواب چه چیزی دیده است و فقط قسمت‌هایی از آن به‌صورت پراکنده از ذهنش عبور می‌کند و از روی آن نشانه‌ها به جستجوی فرد مورد نظرش می‌پردازد، ادامه داد: این کتاب هم از سوی نشر سکو برای کودکان منتشر خواهد شد.

نویسنده کتاب «من نوکر بابا نیستم!» به اثر دیگری که برای کودکان نگاشته، گفت: کتاب جدید دیگر من «یک روز متفاوت» نام دارد که ماجرای پیرمردی را بیان می‌کند که تنها زندگی می‌کند و از تنهایی برای وسایل خانه‌اش قصه تعریف می‌کند اما روزی وسایل خانه به او می‌گویند که قصه‌های تو تکراری است و ما دوست داریم که ما را به پارک ببری و داستان از اینجا آغاز می‌شود. این کتاب هم به‌زودی به ناشر تحویل خواهم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اکبرپور، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، در سال ۱۳۴۹ در روستای چاه ورز شهرستان لامرد فارس متولد شد. از جمله آثار او می‌توان به «مادربزرگ جادویی»، «امپراطور کلمات»، «قطارآن شب»، «شب به‌خیر فرمانده»، «مشترک مورد نظر الاغ است» و «من نوکر بابا نیستم»اشاره کرد. کتاب «لحظه‌های سکسکه» از اکبرپور در بیست‌وهفتمین دوره کتاب فصل، کاندیدای عنوان بهترین رمان نوجوان شده است.

کد خبر 3843220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha