۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷

آیت الله حسینی بوشهری:

حوزه علمیه مطلوب نباید دچار روزمرگی شود

حوزه علمیه مطلوب نباید دچار روزمرگی شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:حوزه علمیه مطلوب باید به روز باشد و نباید دچار روزمرگی شود.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر پنج شنبه در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین علمای بلاد که در مدرسه عالی امام موسی کاظم (ع) قم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه حوزه باید خود و جایگاهش را بشناسند، افزود: ساز و کارهای لازم و برنامه ریزی مورد نیاز برای رسیدن به جایگاه مطلوب می بایست یکی از اولویت‌های حوزه های علمیه  باشد.

وی افزود: نهراسیدن و نفوذناپذیر بودن از جمله دیگر مواردی است که حوزه علمیه می‌بایست آن را مورد توجه قرار دهد.  

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: روحانیت در عرصه تهذیب نفس باید از خود شروع کند تا بتواند متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بردارد و مردم را در این مسیر راهبری کند.

آیت الله بوشهری با بیان اینکه امروز روحانیت در مقام پاسخگویی قرار دارد ابراز داشت:حوزه باید روزآمد باشد و نباید  دچار روزمره‌گی شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های حوزه مطلوب اظها داشت : حوزه باید تکلیف گرا، آشنابه نیازهای زمان، دشمن‌شناس فعال، زمان شناس و نفوذ ناپذیر باشد.

ایت الله حسینی بوشهری اضافه کرد :حوزه در تراز انقلاب اسلامی باید استکبارستیز، آینده نگر و دارای نقشه راه باشد و بتواند مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور را به خوبی رصد کرده و به هنگام نیاز از خود عکس العمل نشان دهد.

کد خبر 3844583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha