۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

اراضی دولتی با کاربری فضای سبز در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد

اراضی دولتی با کاربری فضای سبز در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد

سنندج- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: زمین های دولتی با کاربری فضای سبز در سطح شهرهای استان شناسایی شده و در اختیار شهرداری های استان قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی با بیان این مطلب گفت: این اراضی با کاربری فضای سبز در چند فاز تحویل شهرداری ها می شود و توسط آنها احیا خواهد شد.

وی عنوان کرد: احیای این فضاهای سبز، موجب ارتقای سرانه فضای سبز در شهر سنندج و سایر شهرها خواهد شد و در نگهداری از این فضاهای سبز در سطح شهرها بسیار اثرگذار خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به بازآفرینی در نواحی منفصل شهری اظهار داشت: فرمول نوع مداخله در این بافت ها از شهری به شهر دیگر متفاوت است و باید بر اساس شرایط محلی، تصمیم گیری برای اقدامات در ناحیه نایسر انجام شود.

قادری افزود: هنر این است که دولت، سیاستگذاری درستی انجام بدهد و اگر این مرحله به خوبی انجام شود، گام بعدی مشارکت مردم خواهد بود که می تواند منجر به ساماندهی بافت ها شود و این نکته ای کلیدی است.

وی بیان کرد: هر زمان که انجام کارها را به خود مردم واگذار کرده ایم تصمیات اتخاذ شده مردمی بازخورد و نتیجه موثری  نسبت به زمانی که تصیمات دولتی بوده داشته است.

معاون استاندار کردستان بر ضرورت بازنگری و تهیه طرح تفصیلی جدید برای نایسر تاکید کرد و گفت: گام بعدی، ایجاد خانه های محله و دفاتر تسهیلگری در این بافت ها است.

قادری با اشاره به اینکه هماهنگ کننده فعالیت ها و ادارات مرتبط در این رابطه مدیرکل دفتر فنی استانداری خواهد بود، یادآور شد: خانه محله در نایسر باید فعال و توسط شهرداری تجهیز شود و با فعالیت موسسه مردمی ژیار، اولین گام در جلب مشارکت های مردمی در این بافت ها برداشته خواهد شد و اگر با این رویکرد در این بافتها ورود کنیم، نتیجه مثبتی خواهیم گرفت.

وی اظهارداشت: باید با اتخاذ سازوکارهای مناسب برای جلوگیری از ساخت و سازهای بدون مجوز در نایسر اقدام شود و آنچه ساخته شده است نیز به شیوه مناسب ساماندهی شود.

کد خبر 3872547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha