۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۸

معاون ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش:

۱۶هزار روحانی در مدارس کشور مشغول به فعالیت هستند

۱۶هزار روحانی در مدارس کشور مشغول به فعالیت هستند

اراک- معاون ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر بیش از ۱۶هزار روحانی به منظور ترویج معنویت و تبیین آموزه های قرآنی و اخلاقی، درمدارس کشور مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین درودی پیش از ظهر پنج شنبه در همایش ائمه جماعات مدارس استان مرکزی در اراک اظهار داشت: هدف از برگزاری اینگونه گردهمایی ها توانمندسازی هر چه بیشتر روحانیون و دانش آموزان در برابر هجمه های فرهنگی و توجه بیشتر به مفاهیم معنوی است.

وی افزود: ۱۶هزار روحانی به منظور ترویج معنویت و تبیین آموزه های قرآنی و اخلاقی، در مدارس کشور مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۱۹هزار روحانی در طرح اقامه نماز در مدارس کشور فعالیت دارند.

معاون ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از مجموع یکصد هزار مدرسه در سطح کشور، هم اکنون ۵۰هزار مدرسه نیازمند روحانی است.

درودی با اشاره به فعالیت روحانیان در مدارس استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در ۶۵۷ مدرسه استان مرکزی برنامه ها و آیین های معنوی، اقامه نماز و آشنایی دانش آموزان با احکام اسلام و قرآن توسط روحانیون برگزار می شود که امیدواریم این آمار به یک هزار مدرسه افزایش یابد.

در این همایش همچنین آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه نیز اظهار داشت: با افزایش حضور و فعالیت روحانیون در مدارس باید الگوی کامل و دقیق اخلاقی، معرفتی و گفتاری به دانش آموزان ارائه شود.

وی افزود: امروز نیازمند آن هستیم که این قشر از جامعه با احکام دینی و امور معنوی به خوبی آشنا شوند و روحانیان در این زمینه نقش مهم بر عهده دارند که خوشبختانه استان مرکزی از نظر فعالیت روحانی مدارس، رتبه سوم کشور را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه تصریح کرد: اجرای طرح امین(آموزش قرآنی) در مدارس استان مرکزی باید با جدیت پیگیری شود و مسئولان مرتبط استان در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند.

کد خبر 3915523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha