۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷

مدیر ارشد وزارت ارتباطات استان هرمزگان:

نسل سوم و چهارم تلفن همراه در سیریک راه اندازی شد

نسل سوم و چهارم تلفن همراه در سیریک راه اندازی شد

سیریک - مدیر ارشد وزارت ارتباطات در استان هرمزگان گفت: با نصب وراه اندازی ۳ سایت جدید خدمات نسل سوم و چهارم (G۳ و G۴) تلفن همراه در سیریک قابل دسترسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عسکری زاده شنبه شب در مراسم افتتاح سه سایت نسل سوم و چهارم تلفن همراه در شهرستان سیریک گفت: در راستای توسعه زیر ساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات با نصب، راه اندازی و بهره برداری از ۳ سایت جدید شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در شهرستان سیریک تامین پوشش پهن باند سیار (۳G و ۴G) در این شهرستان محقق گردید.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هرمزگان با اشاره به لزوم توسعه و ارتقاء کمی وکیفی ارائه خدمات پهن باند سیار در کل استان تصریح نمود: بهره برداری از این ۳ سایت با هدف افزایش سطح دسترسی و کاهش شکاف دیجیتالی در نقاط کمتر برخوردار به منظور برنامه های توسعه ای اپراتورهای سیار در استان هرمزگان صورت گرفته است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد:  برخلاف نسل های گذشته  (۲G) که تکنولوژی آن مبتنی بر سرویس مکالمه و سرویس اینترنت با سرعت پایین بود، نسل سوم و چهارم تلفن همراه (۳G و ۴G) مبتنی بر سرویس پهن باند سیار است و امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چندرسانه‌ای را فراهم می‌سازد.

عسکری زاده تصریح نمود: شرکت همراه اول در اسفند ماه امسال دو سایت E Node b (سایت های ارائه دهنده نسل ۳ و ۴) و یک سایت Node B (سایت ارائه دهنده نسل ۳) در شهر سیریک مورد بهره برداری و در دسترس شهروندان و مردم شریف سیریک قرار گرفت.

وی با اشاره به هدف گذاری پوشش کل استان افزود: همچنین در همین راستا برنامه ریزی های توسعه ای جهت ورود سایر اپراتورهای سیار به شهرستان سیریک صورت پذیرفته که در نتیجه آن ضریب نفوذ نسل سوم و چهارم تلفن همراه در این شهرستان افزایش قابل توجهی خواهد داشت و در نهایت این موضوع منجر به ایجاد یک فضای رقابتی بین اپراتورهای تلفن همراه در سطح استان خواهد شد.

مدیر ارشد وزارت ار تباطات و فناوری اطلاعات  در استان در خصوص تشکیل ستاد نوروزی گفت: این جلسه با حضور مدیران دستگاه های تابعه وزارت مطبوع و نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه و رئیس صنف دافتر پیشخوان دولت جهت هماهنگی و پیش بینی راهکارهای لازم برای ارائه خدمات مناسب به مسافران در ایام نوروز تشکیل شد.

عسکری زاده افزود: با تشکیل این ستاد مقرر گشت در ایام نوروز ۹۶ دستگاههای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای تلفن همراه تمهیدات لازم را برای داشتن ارتباط پایدار انجام دهند.

عسکری زاده در این باره اضافه نمود: پوشش نقاط پرتردد و گردشگری، نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان و آمادگی دستگاه های تابعه وزارت برای مقابله با بحران های احتمالی در حوزه ارتباطات از جمله مواردی است که برای نوروز ۹۶ در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار گرفته است.

کد خبر 3935608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha