۱۷ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۱۹

رئیس اداره میراث فرهنگی اسفراین مطرح کرد:

نارضایتی از طولانی شدن پروژه موزه در اسفراین/۲۰درصد پیشرفت فیزیکی

نارضایتی از طولانی شدن پروژه موزه در اسفراین/۲۰درصد پیشرفت فیزیکی

اسفراین- رئیس اداره میراث فرهنگی اسفراین از طولانی شدن روند ساخت پروژه موزه در این شهرستان ابراز نارضایتی کرد.

محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امور میراث فرهنگی اسفراین طولانی شدن اجرای پروژه موزه در این شهرستان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه طی سال گذشته ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص‌یافته اما تاکنون فقط ۱۲۰ میلیون تومان آن جذب‌شده است.

محمدی افزود: در حال حاضر پروژه ساخت موزه اسفراین از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود آثار مکتوب و غیر مکتوب تاریخی در اسفراین، این آثار در موزه‌های خارج از این شهرستان نگهداری می‌شود، بااین‌وجود انتظار می‌رود این پروژه هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اسفراین بیان کرد: در شهرستان اسفراین ۲۵۰ آثار تاریخی شناسایی‌شده و ۱۴۳ اثر در آثار ملی به ثبت رسیده است.

محمدی همچنین با اشاره به آمار مسافران طی نوروز امسال گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری ۴۷۲ هزار و ۵۵۲ نفر گردشگر و تعداد ۱۰۷ هزار و ۳۸ وسیله نقلیه وارد اسفراین شده است.

این مسئول بیان کرد: آمار اعلام‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اسفراین اضافه کرد: همچنین ۵۰ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی، تفریحی و توریستی اسفراین بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: در روز ۱۴ فروردین‌ماه امسال ۷۲ هزار و ۳۱۷ نفر از سه محور سنخواست، بجنورد و سبزوار و ۱۴ هزار و ۸۶۲ وسیله نقلیه وارد اسفراین شده است.

کد خبر 3945790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha