۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۵۵

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه:

طرح کاهش شدت حوادث رانندگی برون شهری در کرمانشاه اجرا می‌شود

طرح کاهش شدت حوادث رانندگی برون شهری در کرمانشاه اجرا می‌شود

کرمانشاه- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: پلیس راه استان کرمانشاه طرحی را با هدف کاهش شدت حوادث رانندگی برون شهری اجرا می‌کند که یکی از محورهای آن افزایش ضریب استفاده از کمربند ایمنی است

سرهنگ فضل‌الله شیری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: حدود ۷۵ درصد حوادث رانندگی برون شهری در استان کرمانشاه طی سال گذشته مربوط  به خودروهای سواری است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه علت اصلی فوت قربانیان حوادث رانندگی را ضربه سر و خونریزی و شکستگی‌های متعدد عنوان کرد و گفت: اگر این قربانیان از کمربند ایمنی استفاده می‌کردند احتمال زنده ماندن و مجروح نشدن آنان بسیار زیاد بود.

سرهنگ شیری با بیان اینکه مسئولیت عدم استفاده سرنشینان خودروهای شخصی و خودروهای مسافر برعمومی از کمربند ایمنی با رانندگان است، گفت: رانندگان باید پاسخگوی ترک فعل سرنشینان و مسافران در برابر جریمه ۶۰ هزار تومانی پلیس باشند.

وی بیان کرد: کمربند ایمنی سرنشینان جلو و عقب، برابر ظرفیت مندرج در کارت خودرو قابل استفاده و در دسترس قرار گیرد و سرنشینان و مسافران نیز ملزم به استفاده از آن شوند.

سرهنگ شیری بیان کرد: پلیس راه استان کرمانشاه طرحی را با هدف کاهش شدت حوادث رانندگی برون شهری اجرا می‌کند که یکی از محورهای آن  افزایش ضریب استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان و مسافران خودروها از طریق اقناع و فرهنگ سازی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی است.

کد خبر 3961061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha