۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶

سروده بهاره عمیدی؛

مجموعه شعر «چرخ و فلک زندگی» امروز رونمایی می‌شود

مجموعه شعر «چرخ و فلک زندگی» امروز رونمایی می‌شود

مجموعه اشعار بهاره عمیدی به زبان انگلیسی در کتابی با عنوان «چرخ و فلک زندگی» امروز در مراسمی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهاره عمیدی، صاحب این اثر، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی مشاوره خانواده، ازدواج و کودک از کالج نوتردام و دارای مدرک دکترای روانشناسی آموزشی از دانشگاه کاتولیک واشنگتن است. عمیدی «شعردرمانگر» است و معتقد است که کلمات و صدا در فرایند درمان بسیار موثر واقع می‌شوند.

عمیدی درباره شعردرمانی می‌گوید: «شعردرمانی (poetry therapy) شامل سرودن شعر و خواندن همان شعر در جمع است. در شعر درمانی افراد تمام احساسات و اندیشه‌های آزار دهنده خود را در قالب کلمات به‌شکل شعر روی کاغذ می‌آورند و  در جمع می‌خوانند. در این شیوه، هر ورق کاغذ خالی دعوتی است تا هرکسی روح و روان و احساسات قلبی خود را  با شفافیت روی کاغذ منتقل ‌کند. در این زمینه در نظر گرفتن دو نکته مهم است: اول در لحظه بودن و انتقال آن احساسات روی کاغذ و دوم ابراز کردن احساسات درونی با کلمات.»

وی سال‌های بسیاری را در آمریکا و خاورمیانه صرف کار با جوانان، زنان در خانه‌های امن، قربانیان قاچاق انسان و مردان در اردوگاه‌های کار کرده است و جلسات شعر، کارگاه‌ها و سمینارهایی را  در دانشگاه‌ها و مدارس با موضوع شعر درمانی برگزار کرده است. عمیدی همچنین در سیلیکون ولی با گروه‌هایی از متخصصان تکنولوژی شرکت‌های بین المللی نیز در زمینه شعر درمانی همکاری کرده است.

کتاب «چرخ و فلک زندگی» مجموعه‌ای از اشعار این شاعر را در شش سال گذشته دربرمی‌گیرد که در قطع خشتی چاپ شده است. مراسم رونمایی از این کتاب از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ با حضور بهاره عمیدی شاعر کتاب و تنی چند از تصویرگران ایرانی کتاب در بوکلند پالادیوم به آدرس تهران، خیابان مقدس اردبیلی، میدان الف، مرکز خرید پالادیوم، طبقه سوم، برگزار می‌شود.

کد خبر 3965776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha