۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۱۱

روحانی اهل سنت:

ائمه و معصومین دارای احترام ویژه ای در میان اهل سنت هستند

ائمه و معصومین دارای احترام ویژه ای در میان اهل سنت هستند

سنندج - امام جمعه روستای نگل با اشاره به لزوم تقویت وحدت در جامعه، گفت: احترام به ائمه و معصومین در میان اهل سنت به ویژه مردم استان کردستان همواره از جایگاه و منزلت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا محمود مدرسی در جشنواره امام رضا از نگاه اهل سنت که در شامگاه یکشنبه و در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با بیان اینکه آرزوی ما بود که مدارس، دانشگاه و دانشحویان با هم باشند، گفت: جای افتخار است که اکنون در هر مراسمی در کنار دانشجویان روحانیون هم حضور دارند.

امام جمعه روستای نگل اظهار داشت: حضور روحانیون در کنار دانشجویان از اهمیت خاصی برخوردار است و ما روحانیون به علم دانشجویان برای تکمیل نیازمند هستیم و دانشجویان، روحانیون و علما تکمیل کننده یکدیگر هستند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ائمه در بین مردم استان کردستان و احترام ویژه به آنها، گفت: امام رضا (رع) جانشین امام موسی کاظم (ع) بوده و امام همه مسلمانان بوده و همه عالم به او ارادت ویژه و خاصی دارند.

ماموستا مدرسی افزود: همه عالم به امام هشتم شیعیان عشق و علاقه ورزیده اند و نزد بارگاه مقدس او شادی و شفا طلبیده اند که شمس تبریزی یکی از آن افراد بوده و در وصف آن لحظات نیز اشعار زیبایی سروده است.

امام جمعه روستای نگل با اشاره عقاید اهل سنت و جماعت عنوان کرد: اهل سنت بر عقیده قدیمی خود هستند و ترتیب خلفای راشدین خود را رعایت کرده اند اما همیشه ائمه شیعیان را با احترام نام برده و در کتاب های اهل سنت از آنها نام برده شده است.

ماموستا مدرس به یکی از نصایح امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: هرگز هیچ کس نمی تواند تضمین بدست آوردن بهشت را بدهد مگر به جز مداخله نفس و هوا در این مورد باشد.

وی افزود: خداوند می فرماید اگر نفس انسان دارای تذکیه نباشد نمی تواند نفسی پاک و سالم برای خود ایجاد کند و انسان جز با نفسی پاک می تواند به جایگاه بهشت نزدیک شود.

جشنواره امام رضا از نگاه اهل سنت به همت دانشگاه کردستان و با حضور جمعی از علما و روحانیون اهل سنت و همچنین دانشجویان این مرکز آموزش عالی در سنندج برگزار شد.

کد خبر 3966269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha