۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸

ولید جنبلاط:

هدف قرار دادن لبنان برای جلوگیری از نفوذ ایران دیوانگی است

هدف قرار دادن لبنان برای جلوگیری از نفوذ ایران دیوانگی است

رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان در گفتگویی اعلام کرد که هدف قرار دادن لبنان برای جلوگیری از نفوذ ایران دیوانگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولید جنبلاط در گفتگو با روزنامه الاخبار چاپ لبنان درباره احتمال دیدار با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر شرایط فراهم شود مانعی برای این دیدار وجود ندارد. سید حسن نصرالله وضعیت موجود را درک می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد رژیم صهیونیستی به صورت جدی تلاش می کند به حزب الله لبنان هشدار دهد، گفت: حق با سید حسن نصرالله است، حتی با وجود آنکه با ایشان درباره سوریه اختلاف نظر داریم باید موضوع سوریه را کنار بگذاریم زیرا این قضیه بزرگتر از هر بازیگر سیاسی در لبنان است، ما نمی توانیم کاری در سوریه انجام دهیم لذا باید به خود، اقتصاد و وحدت ملی بپردازیم.

جنبلاط درباره ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه نیز گفت: آنچه در سوریه رخ داده و اتفاق می افتد تحت عنوان شعار مبارزه با تروریسم است. تحت این شعار، تمامی شهرهای سوریه ویران و جابجایی ساکنان آن از یک منطقه به منطقه دیگر انجام شد. اما درباره راه حل سیاسی گفتگو نشده است و تاکنون افقی برای حل بحران سوریه دیده نشده است. چیزی از مناطق امن در ادلب و حلب دیده نمی شود و در حمص نیز جابجایی جمعیتی انجام شده است، در چنین شرایطی نظام سوریه خود را برای مبارزه با تروریسم آزاد می بیند.

وی در بخش دیگر گفتگوی خود اظهار داشت: وزیر دفاع آمریکا به منطقه سفر کرده است و هدف از سفر وی کنترل نفوذ ایران است، این عنوانی بزرگ است، این موضوع چگونه ممکن است؟ با توجه به سوابق گذشته چه بسا بار دیگر ما را با تنش با رژیم اسرائیل آزمایش کنند؟ گمان می کنند با هدف قرار دادن لبنان می توانند مانع از افزایش نفوذ ایران شوند اما این موضوع دیوانگی است.

کد خبر 3974246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha