۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷

گزارش خبرنگار مهر از باکو؛

گرایی و قادریان فینالیست شدند/ حذف نوربخش و علیاری از مسابقات

گرایی و قادریان فینالیست شدند/ حذف نوربخش و علیاری از مسابقات

در نخستین روز از مسابقات کشتی فرنگی بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی، چهار نماینده از ایران به روی تشک رفتند که دو فرنگی‌کار کشورمان به فینال رسیدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به باکو، پیکارهای چهار وزن نخست کشتی فرنگی چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، صبح  امروز آغاز شد.

نتایج دیدار نمایندگان کشورمان در دور مقدماتی به شرح زیر است:

در وزن ۵۹ کیلوگرم محمد نوربخش پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مقابل مراد ممدوف قهرمان جوانان جهان و زیر ۲۳ سال اروپا از آذربایجان با نتیجه ۱۰ بر ۴ شکست خورد. نوربخش با توجه به باخت حریف ترک مقابل کشتی گیر قرقیزستان از دور رقابت ها حذف شد.فینال این وزن را اسلام جان بهرام اف از ازبکستان با کانای بیک ژولچوبیکوف از قرقیزستان برگزار می کنند.

در وزن ۷۱ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور اول به مصاف ایکر سونمز از ترکیه رفت و با نتیجه ٣ بر ١ توانست از سد این خریف بگذرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف رسول چونایف دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان از آذربایجان رفت و  در یک کشتی حساس و نفس گیر با نتیجه ۶ بر ۵  او را شکست داد و فینالیست شد.حریف گرایی در دیدار پایانی روسلان تساریف قهرمان آسیا از قرقیزستان است.

در وزن ۸۰ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضو دارند، یوسف قادریان در کشتی نخست با برهان آکبوداک دارنده مدال نقره جوانان جهان و مدال نقره زیر ۲۳ سال اروپا  از ترکیه کشتی گرفت و توانست این حریف قدرتمند را ٣ بر ١ شکست داده و راهی دور بعد شود. وی در مرحله نیمه نهایی در مصاف باامان علی آتایف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت.حریف قادریان در دیدار فینال رفیق حسین اف دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از آذربایجان است.

در وزن ۹۸ کیلوگرم مهدی علیاری در دور نخست مقابل سلیمان دمیرچی از ترکیه با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف قرقیزستانی، وی از دور مسابقات کنار رفت.در این وزن اورخان نورایف از آذربایجان و اوزور ژوژوپکوف از قرقیزستان فینالیست شدند.

مسابقات اوزان فوق از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز چهارشنبه در سالن حیدر علی اف آغاز شده است.

کد خبر 3981005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha