۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۵

آیت الله علم الهدی:

قوه قضائیه باید نسبت به قراردادهای خارجی حساس باشد

قوه قضائیه باید نسبت به قراردادهای خارجی حساس باشد

مشهد- امام‌جمعه مشهد گفت: چگونه می‌شود یک شرکت فرانسوی در بخش نفت و گاز کشور سرمایه‌ای را برابر با ما وارد می‌کند اما سهم ایران کمتر می‌شود؟ قوه قضائیه باید به قراردادهای خارجی حساس باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد با تبریک هفته قوه قضائیه اظهارکرد: قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی قدم های خوبی برداشته که از ریاست این قوه قدردانی می کنیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قضایی تاکید ویژه ای بر مبارزه با فساد داشتند و ما در این مسیر بیش از قوای دیگر چشم به دستگاه قضایی دوخته ایم و باید این قوه را به‌عنوان چشم بیدار و ناظر ارزنده به حقوق اجتماعی و شرعی ببینیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قوه قضائیه باید همان‌گونه که در قانون اساسی آمده است بر حسن انجام قوانین نظارت کرده و از آزادی‌های مشروع و حقوق عامه مردم دفاع کند.

علم الهدی خاطرنشان کرد: اگرچه انتخابات توسط شورای نگهبان تائید شد و ما نیز آن را قبول داریم اما در روز انتخابات حدود ۴ میلیون نفر نتوانستند به دلیل عدم توزیع تعرفه‌ها رأی بدهند که استیفای حقوق آن‌ها و بررسی تخلف‌های انتخاباتی بر عهده قوه قضائیه است.

امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: چگونه می‌شود یک شرکت فرانسوی در بخش نفت و گاز کشور سرمایه‌ای را برابر با ما وارد می‌کند اما سهم ایران که همه‌چیز متعلق به اوست کمتر می‌شود؟ قوه قضائیه باید به رفت‌وآمدها و قراردادهای خارجی حساس باشد.

وی تأکید کرد: ما در کشور پیچیده‌ترین فن‌آوری در دنیا که همان غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم است را به انجام رساندیم و بعد چگونه است که نمی‌توانیم در بخش استخراج نفت و گاز فعالیت کنیم و باید سهم ما در قرارداد متعلق به خودمان بسیار کمتر از طرف خارجی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این وظیفه خطیب نماز جمعه است که موارد این‌گونه را به اطلاع مردم برساند و از قوه قضائیه نیز انتظار داریم به این موضوع رسیدگی کند.

کد خبر 4023876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha