۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹

نتیجه جلسه روز گذشته دانشجویان معترض شهیدبهشتی با مسئولان

نتیجه جلسه روز گذشته دانشجویان معترض شهیدبهشتی با مسئولان

در جلسه روز گذشته فعالین صنفی دانشگاه شهید بهشتی با معاون و رئیس دانشگاه ، مقرر شد دانشجویان طی امروز و فردا خوابگاه ها را برای انجام تعمیرات تخلیه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته تعدادی از فعالین صنفی دانشگاه شهید بهشتی از دانشجویان ارشد و دکتری در اعتراض به  نبود شورای صنفی، برخورد مسئولین، وضعیت معلق غذا و خوابگاه تجمع کردند.

صمد حاج جباری، معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تجمع اعتراضی روز گذشته دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه شهیدبهشتی و نتیجه جلسه دانشجویان با رئیس و معاون دانشجویی دانشگاه گفت: شرایط اسکان دانشجویان در تابستان از ۲۸ خرداد، بعد از امتحانات اطلاع رسانی شده بود و البته اعلام شده بود که باید ۳ بلوک دانشجویان پسر تعمیر شود.

وی ادامه داد: تعدادی از دانشجویان متقاضی اسکان در تابستان بودند که مراجعه کرده و اعلام کردند سال گذشته این محدودیت ها وجود نداشت. در مجموع جمع بندی این شد که اگر  دانشکده ها و استادان راهنما اعلام کردند که دانشجو باید در تابستان در خوابگاه بماند و به کار تحقیقاتی بپردازد به وی خوابگاه ارایه شود ولی در زمان تعمیرات دانشجویان باید جابه به جا شوند که دانشجویان نیز قبول کردند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی افزود: از ۱۸ تیر علی رغم محدودیت مالی دانشگاه، تعمیرات، سم پاشی و نقاشی خوابگاه‌ها آغاز شد.

وی ادامه داد: ۱۸ تیر که کار تعمیرات آغاز شد دانشجویان ناراحت شدند که چرا بدون اطلاع بوده و چرا باید جابه جا شویم که به آنها اعلام کردیم این موضوع  از ۲۸ خرداد به اطلاع دانشجویان رسیده است.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: موضوع دیگری که این دانشجویان نسبت به آن اعتراض داشتند، افزایش قیمت غذا در تابستان بود. با توجه به این مساله که دانشگاه ها در تابستان برای غذا یارانه دریافت نمی کنند، بنابراین  غذایی که در سال، هزار یا هزار و ۲۰۰ تومان است در تابستان ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان ارایه می شود.

وی ادامه داد: در بررسی که صورت گرفته نرخ غذای دانشگاه شهید بهشتی در تابستان نسبت به دانشگاه های دیگر مناسب تر است. البته دانشگاه از دانشجویانی که در پرداخت هزینه مشکل دارند، حمایت کرده و مساعدت لازم را به عمل می آورد.

وی ادامه داد: بحث دیگر دانشجویان نبود شورای صنفی دانشجویی بود که این موضوع در دست بررسی است از طرفی نیز نمایندگان دانشجویان می توانند با معاون دانشجویی دیدار داشته باشند همچنین می توانند از طریق سایت معاونت دانشجویی مسایل خود را با معاون دانشجویی درمیان بگذارند.

حاج جباری افزود: در مجموع مقرر شد به دانشجویان فرصت داده شود تا طی امروز و فردا خوابگاه را تخلیه کنند در ضمن بعد از اتمام فعالیت های مربوط به تعمیرات، رنگ آمیزی، سم پاشی و ... اتاق دانشجویان به خود آنها تحویل داده می شود.

کد خبر 4027703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha