۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰

طالبان در واکنش به استراتژی جدید آمریکا:

تا خروج آخرین نظامی آمریکایی از افغانستان به جنگ ادامه می‌دهیم

تا خروج آخرین نظامی آمریکایی از افغانستان به جنگ ادامه می‌دهیم

طالبان در واکنش به استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تا خروج آخرین نظامی آمریکا در افغانستان به جنگ ادامه خواهد داد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، بعد از اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا استراتژی جدید این کشور برای افغانستان را اعلام کرد، طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تا خروج آخرین نظامی آمریکایی از افغانستان، مبارزه خواهد کرد.

لازم به ذکر است که ترامپ در سخنانش نسبت به خروج عجولانه از افغانستان هشدار داد و گفت که نمی‌خواهد اشتباه رهبران آمریکا در خروج سریع و گسترده نظامیان ایالات متحده از عراق در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» را تکرار کند.

ریس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد که آمریکا برای ملت سازی در افغانستان حضور ندارد.

این درحالی است که ساعتی پس از سخنرانی ترامپ، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای گفت که با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ‌برای افزایش نیروهای نظامی در افغانستان گفتگو خواهد کرد. ‌

 ماتیس وزیر همچنین گفت که به رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دستور داده است که برای اجرای راهبرد مورد نظر ‌ترامپ دست به کار شود. ‌

وی تصریح کرد: من با دبیرکل ناتو و دیگر متحدانمان درباره افزایش تعداد نیروها رایزنی خواهم کرد. ما با یکدیگر به کمک ‌نیروهای امنیتی افغانستان علیه تروریست ها خواهیم جنگید.

رییس جمهوری آمریکا  همچنین تصریح کرد که خروج عجولانه از افغانستان یک خلاء ایجاد خواهد کرد که فورا توسط تروریست ها پرخواهد شد. به گفته وی آمریکا به همکاری با دولت افغانستان ادامه می‌دهد.

این در حالیست که طالبان پیش از این نیز در بیانیه ای خواستار خروج نظامیان آمریکایی شده بود.

طالبان با انتشار بیانیه‌ای در سالروز استقلال افغانستان اعلام کرده بود که آمریکا از شکست امپراتوری‌های گذشته در این کشور درس عبرت بگیرد و نظامیان خود را از افغانستان خارج کند.

کد خبر 4066177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha