۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۳۵

رونمایی «شراره‌های خورشید»-۴؛

شهادت همت تاثیرگذار بود اما زندگی‌اش آموزنده و زیباست

شهادت همت تاثیرگذار بود اما زندگی‌اش آموزنده و زیباست

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در مراسم رونمایی «شراره‌های خورشید» گفت: شهادت شهید همت قطعا تاثیرگذار است ولی زندگی اش آموزنده و زیباست.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «شراره‌های خورشید» ششمین کتاب کارنامه عملیاتی لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص) با محوریت شهید محمدابراهیم همت، سه شنبه شب ۲۸ شهریور با حضور جمعی از اهالی فرهنگ، فرماندهان سپاه و رزمندگان قدیمی لشگر ۲۷ در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در این مراسم گفت: اگر ما بخواهیم چهار دهه انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را ارزیابی کنیم، یکی از زیباترین دفاتر این نظام، دفاع مقدس است. شاید غلط است که از تعبیر جنگ استفاده کنیم چون واقعا دفاع مقدس بود. اگر برگ زرینی از دفاع مقدس را هم بخواهیم مطرح کنیم، باید به عملیات خیبر نگاه کنیم. در سال های دفاع مقدس، عملیات های زیادی داشتیم ولی ارزش خیبر به این بود که اولین عملیات آبی خاکی ما بود.

وی افزود: ما در زمینه عملیات آبی خاکی کم تجربه بودیم ولی توان مدیریتی فرماندهان ما چنان بود که دشمن را به زانو درآورد و همین باعث شد تا دشمن با تمام عِده و عُده خود و با کمک کشورهای خارجی از شوروی گرفته تا قلب اروپا و هدایت آمریکا به میدان بیاید. قصدشان هم این بود که بچه‌های ما را از منطقه عملیاتی خیبر بیرون کنند و نتوانستند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) ادامه داد: برگ زرین عملیات خیبر هم زندگی همت است. شهادت همت قطعا تاثیرگذار است ولی زندگی اش آموزنده و زیباست. قطعا این طور زندگی کرد که آن طور شهید شد. حتما شهادت افتخار آفرین است ولی نحوه زندگی افرادی چون شهید همت نه تنها افتخارآفرین است بلکه آموزنده هم هست. ما امروز وارث این زندگی ارزشمند هستیم. ما امروز از مردم و مسئولین، حرکت در جهت زندگی و نگاه همت را می خواهیم. لازم نیست همه شهید بشوند فقط سعی کنند مثل این ها زندگی کنند و بدانند که مدیون لحظه آخر این ها هستند.

سردار یزدی گفت: امام خمینی (ره) درباره رزمندگان و شهدای خیبر فرمود «این بچه‌ها ره صدساله را یک شبه رفتند.» ولی شب سختی بود. واقعا شب سختی بود و دوستان حاجی، کمرشان شکست. هنوز هم وقتی به یاد آن روزها می افتند، تحمل یادآوری اش را ندارند.

آخرین بخش این مراسم تقدیر از گلعلی بابایی و خانواده شهید همت بود.

کد خبر 4092284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha