۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۴۵

معاون کانون پرورش فکری کشور؛

ترویج فرهنگ قصه گویی از عوامل تربیت صحیح کودکان و نوجوانان است

ترویج فرهنگ قصه گویی از عوامل تربیت صحیح کودکان و نوجوانان است

اراک- معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: ترویج فرهنگ قصه گویی از عوامل تربیت و پرورش اصولی و صحیح کودکان و نوجوانان است و این داشته ارزشمند فرهنگی باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قمرزاده روز شنبه در نشست خبری بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری در اراک اظهار داشت: قصه به عنوان ابزار تربیتی تاثیر گذار، می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت مشارکت اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: ماندگارترین آیه ها در قصه های قرآنی متبلور شده اند و اجرای طرح کانون مدرسه، در راستای احیای فرهنگ کتابخوانی با استفاده از قصه گویی دنبال شد.

وی بیان کرد: قصه گویی همواره در ایران جایگاه مهمی بین خانواده ها داشته و باید این داشته فرهنگی در جامعه نهادینه شود که حفظ این ارتباط با ترویج فرهنگ کتابخوانی و قصه گویی امکان پذیر خواهد شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خاطرنشان ساخت: قصه گویی بهترین راه تعامل بین قصه گو و شنونده است و در فرایند تبدیل شدن قصه به رفتار، نقش اثر بخشی ایفا می شود، در حقیقت قصه گویی ابزار تربیتی موفق و میراثی به جا مانده از نسل های گذشته است که بایستی حفظ و احیا شود.

قمرزاده ادامه داد: بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی اول تا پنجم بهمن امسال با شرکت یازده کشور در دو بخش داخلی و بین المللی برگزار می شود و در آن ۴۷۳ پدر بزرگ و مادر بزرگ قصه گو حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اضافه کرد: همچنین در این جشنواره ۷۰ مورد قصه و ۱۸۲ مقاله مورد داوری و ارزیابی قرار می گیرند.

کد خبر 4154903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha