۱۳ آذر ۱۳۸۵، ۱۲:۱۷

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی حج:

مراسم برائت از مشرکین حج امسال با شکوهتر از هر سال برگزار شود

محمود احمدی نژاد رییس جمهور ، حج را فرصتی بی‌نظیر و موسم بیداری انسانها و جلای دلها دانست و تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق مراسم برائت از مشرکین به عنوان یکی از اصلی‌ترین و زیباترین برنامه‌های حج ابراهیمی هر سال با شکوه تر از سال قبل برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور یکشنبه شب در جلسه شورای عالی حج گفت: ارتباط با ملت های مسلمان و تلاش برای وحدت میان مسلمانان جهان و ترویج ارزشهای والای فرهنگی جهان اسلام و تبیین دقیق و ظریف مواضع جمهوری اسلامی در جهان اسلام از جمله زمینه‌های مناسب برای فعالیت در موسم حج است.

احمدی نژاد با تاکید بر ضرورت ارائه بهترین خدمات و امکانات به حجاج بیت ‌الله‌ الحرام گفت: دستگاههای ذیربط باید بهترین خدمات را در داخل کشور و عربستان به زایران خانه خدا و حرم پیامبر اعظم (ص) ارایه کنند.

در این جلسه همچنین گزارشی از عملکرد دستگاههای ذیربط برای اعزام هر چه بهتر زایران ایرانی به خانه خدا در سال ‪ ۸۵‬ارایه و اعلام شد که امسال ‪۹۱‬ هزار و ‪ ۵۰‬زائر و ‪ ۸۸۰۰‬خدمه و مسئول برگزاری در قالب ‪ ۵۸۴‬کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

بیش از ‪ ۴۶‬هزار نفر از زایران ایرانی در سال ‪ ۸۵‬زن و حدود ‪ ۵۳‬هزار نفر مرد هستند. کوچکترین زایر ایرانی ‪ ۹‬سال و بزرگترین زایر ‪ ۸۵‬سال سن دارد.

کد خبر 416130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha