۲ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰

وزیر ارتباطات مطرح کرد:

فرودگاه پیام استاندارد نیست/انباشت زباله مانع مسافربری شدن

فرودگاه پیام استاندارد نیست/انباشت زباله مانع مسافربری شدن

کرج - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه فرودگاه پیام با وجود مشکلات موجود استاندارد نیست، انباشت زباله در این منطقه را مانعی بر سر راه مسافربری شدن فرودگاه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی پیش از ظهر شنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، با بیان اینکه گزارش های جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز در حال مطالعه است، اظهار کرد: وصول مطالبات به عنوان یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی مطرح شده است، رشد کشور بدون در نظر گرفتن چارچوب های تعیین شده امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد برنامه های اقتصاد مقاومتی شبیه یکدیگر است و این مشکل تنها به استان البرز اختصاص ندارد، افزود: برنامه ها باید هدفمند اجرایی شود.

آذری جهرمی به موازی کاری های صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی در بخش های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: بایستی به لحاظ وجود استعداد بی نظیر در استان بهتر از گذشته فعالیت کرد چرا که بدون شک ۸۴۹ نفر میزان تراکم جمعیت در البرز است علی رغم ایجاد مشکل فرصت نیز محسوب می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه نمی شود تولید و مصرف در حوزه اقتصاد مقاومتی را جدا کرد باید تکلیف قاچاق در بخش مصرف در جلسات اقتصاد مقاومتی مورد توجه و بررسی قرار گیرد، گفت: شهرستان طالقان قطب گردشگری در استان البرز محسوب می شود در صورتی که هیچ زیرساختی اقامتی و حتی یک سرویس بهداشتی در این منطقه برای گردشگران ایجاد نشده است.

شهرستان طالقان قطب گردشگری استان البرز محسوب می شود در صورتی که هیچ زیرساختی اقامتی و حتی یک سرویس بهداشتی در این منطقه برای گردشگران ایجاد نشده است

وی با تاکید بر اینکه ۱۴۰ درصد پیشرفت برنامه های اقتصاد مقاومتی در حالی گزارش شده که پیشرفت چندانی در روستاهای استان مشاهده نمی شود، ادامه داد: در کمربندی کرج؛ عمر، بنزین و سرمایه کشور هدر می رود رفع معضل حمل و نقل در جلسات اقتصاد مقاومتی اثرات مثبت اقتصادی، محیطی زیستی و غیره در استان را به همراه خواهد داشت.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه رفع موانع بر سر راه سرمایه گذاران الزامی است، تاکید کرد: باید برنامه ریزی مدون در بخش های مختلف داشته باشیم، بهینه سازی مصرف آب در حوزه کشاورزی دستاورد خوبی است اما باید تقویت شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: متاسفانه از ظرفیت بخش کشاورزی در کشور به نحو احسن استفاده نمی شود و این مهم سبب می شود مباحثی چون تغییر کاربری اراضی کشاورزی و توجه به اقتصادی بودن زمین مطرح شود.

وی با اعلام اینکه میزان بازار مصرفی و ظرفیت تولید در شهرستان های مختلف استان البرز باید احصا و جمع آوری شود، اظهار کرد: برنامه هایی که هیچ ربطی به اقتصاد مقاومتی ندارد نباید مورد قبول واقع شود، بدون شک هیچ برنامه خوبی غیرفعال باقی نخواهد ماند.

آذری جهرمی به اشتغال غیر مجاز کارگران افاغنه اشاره کرد و یاد آور شد: این مباحث به توجه ویژه ای نیاز دارد همچنین باید به این امر نیز اشاره کرد که تهیه بسته های فرهنگی نیز مقوله مهمی است که باید در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی استان طرح کریدور فناوری اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی پیام است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: البرز به لحاظ نیروی انسانی، صنعت، کشاورزی و گردشکری از نعمت های الهی بیشماری برخوردار است که باید با برنامه ریزی دقیق از این موهبت ها نهایت استفاده را برد.

وی افزود: شنیده ایم در شهرستان اشتهارد شهرک صنعتی وجود دارد که از گاز  برخوردار نیست، به همین سبب تولیدات آن متوقف شده است به همین منظور باید نسبت به رفع مشکلات آن ورود کرد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی در استان طرح کریدور فناوری اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی پیام است، گفت: فاز نخست این پروژه اجرایی شده و بنا است ظرف ۹ ماه فاز دوم نیز انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: انباشت زباله ها در منطقه ویژه اقتصادی مشکل بزرگی در خصوص مسافربری کردن پیام محسوب می شود، فرودگاه بین المللی پیام با وجود این مشکلات استاندارد نیست.

گزارش انتقال پساب از غرب تهران به کرج ارائه شود

وی با اشاره به اینکه معارضین ملکی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام وجود دارد که محصور کردن دیواره در این محدوده به سبب این مشکل انجام نشده است، گفت: گزارش کامل از انتقال پساب غرب تهران به کرج ارائه شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه تعیین تکلیف چاه های غیر مجاز  استان البرز نیز امری الزامی است، اظهار کرد: البرز ییلاقی خوب برای مردم محسوب می شود، یکی از موانع بزرگی که باعث شده از این ظرفیت استفاده نشود مبحث راه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: شرایط استان البرز نسبت به دیگر استان های کشور بهتر است اما جای رشد بیشتری در این منطقه وجود دارد، باید از واحدهای تولید حمایت شود. 

کد خبر 4179860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha