۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱:۱۹

به رغم مخالفتهای گسترده؛

ترامپ خواستار بودجه ۱۸ میلیارد دلاری برای «دیوار مرزی مکزیک» شد

ترامپ خواستار بودجه ۱۸ میلیارد دلاری برای «دیوار مرزی مکزیک» شد

دولت کنونی آمریکا در تلاش است تا با دریافت بودجه ای بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار از کنگره این کشور ظرف یک دهه آینده، پروژه امتداد و استحکام دیوار مرزی مکزیک را آغاز نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای تحقق یکی از مهم ترین و در عین حال جنجالی ترین وعده های انتخاباتی خود در تلاش است تا با دریافت بودجه ای ۱۸ میلیارد دلاری از کنگره ظرف یک دهه آینده، پروژه امتداد و استحکام دیوار مرزی با مکزیک را آغاز نماید.

این طرح که جزئیات آن روز جمعه منتشر شد، شامل احداث ۳۱۶ مایل حصار و تیرک جدید است که به ۴۰۷ مایل حصارهای موجود اضافه می شود و بدین ترتیب، سبب توسعه دیوارها و حصار کشی در امتداد مرز جنوب غربی می شود.

گفتنی است که دونالد ترامپ در جریان رقابتهای انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ وعده داد که یک «دیوار مرزی بزرگ و زیبا» (!) در امتداد مرز ۲۰۰۰ مایلی آمریکا- مکزیک احداث کند تا به زعم خود، از ورود مجرمان و مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا جلوگیری شود.

در حال حاضر، حدود ۶۵۰ مایل از این خط مرزی دارای حصارهای فیزیکی و ساخته دست بشر است. «سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا» برای کنترل سایر نقاط این خط مرزی به استفاده از رادارهای مراقبتی، دوربینها، گشت زنی و موانع طبیعی همچون رودخانه متکی است.

لازم به ذکر است که طبق طرح پیشنهادی دولت آمریکا- که نخستین بار در روزنامه وال استریت ژورنال انتشار یافت- ساخت حصارهای مرزی برای نیمی از این خط مرزی تا سال ۲۰۲۷ تمدید می شود.

کد خبر 4192767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha