۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۴۵

حضور۷۰شرکت خارجی در نمایشگاه گردشگری/۱۱ محور در یازدهمین نمایشگاه

حضور۷۰شرکت خارجی در نمایشگاه گردشگری/۱۱ محور در یازدهمین نمایشگاه

معاون گردشگری کشور از برپایی یازدهمین نمایشگاه گردشگری در بهمن ماه خبر داد و گفت: امسال ۷۰ شرکت خارجی از ۲۱ کشور در نمایشگاه حضور پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته پیش از ظهر روز ۱۷ دی ماه در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد. در این برنامه محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: این نمایشگاه از سوم تا ششم بهمن ماه در  محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. سالن ۳۸ محل دائمی نمایشگاهها به اداره کل میراث فرهنگی استان ها اختصاص دارد و هر استان ظرفیت گردشگری و میراث فرهنگی خود را به نمایش می گذارد این برنامه ها شامل همه برنامه های گردشگری آن استان برای تمام طول سال است. مردم هم می توانند از بلیت های تخفیف دار قطار و هواپیما در این نمایشگاه استفاده کنند.

محب خدایی ادامه داد: محوریت این نمایشگاه بر روی محصولات گردشگری است ما می‌خواهیم امسال نمایشگاهها در استان ها تخصصی برگزار شود.  امسال ۴۳۰ شرکت داخلی در نمایشگاه حضور دارند و ۱۴ سالن تحت پوشش این نمایشگاه قرار می گیرد. همچنین ۷۰ شرکت از کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلیس، برزیل، سوئیس، اسپانیا، روسیه، ترکیه، ویتنام، کامبوج، کره جنوبی، بلاروس، تایلند، مالزی، ارمنستان، قبرس، امارات، اندونزی، نپال، چین و صربستان در سالن ۴۰ نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: امسال بخش گردشگری کودک و خانواده را خواهیم داشت همچنین با توجه به این که همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شده شهر همدان متولی این بخش از برنامه می شود.در حوزه گردشگری و طبیعت گردی نیز استان مازندران فضای بزرگی را با محوریت گردشگری طبیعی و گل در اختیار گرفته است در حوزه گردشگری غذایی هم با مشارکت برند های غذایی یک سالن اختصاصی به این منظور اختصاص داده شده است. در حوزه گردشگری ورزشی، گردشگری الکترونیک، آی تی ، معرفی ظرفیت‌ها در حوزه استارت آپ ها همچنین در حوزه گردشگری روستایی و عشایری  برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

زمان ۱۲ ساعته برای برپایی نمایشگاه و اجرای برنامه های جانبی 

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه  مسئولیت مراسم افتتاحیه این نمایشگاه برعهده استان تبریز با موضوع تبریز ۲۰۱۸ است ادامه داد: این نمایشگاه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر برپا می‌شود اما از ساعت ۴ تا ۹ شب نیز برنامه های هنری و مختلف دیگری در محل سالن آمفی تئاتر نمایشگاه برپا خواهد شد.

محب خدایی ادامه داد : با همکاری سازمان بهزیستی برای حضور مهد کودک ها و با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برای حضور تور های دانش آموزی برنامه ریزی کرده ایم همچنین بخش معرفی و فروش صنایع دستی و سوغات در بخش غرفه های استانی لحاظ شده است.

وی درباره ارزیابی نمایشگاه در چند سال اخیر نیز گفت: هر مدیری که به سازمان می آید وظیفه بهینه کردن نمایشگاه را دارد. امسال با دانشگاه علامه طباطبایی برای ارزیابی نمایشگاه قرارداد بسته ایم . همچنین میزان دخالت سازمان در این نمایشگاه کمتر شده است هر بخشی که مسئول برپایی هر غرفه ای هست باید مسئولیت کار خودش را بپذیرد. تاکید رئیس سازمان میراث فرهنگی این است که ما استراتژی را تعیین کنیم و کسی که آن را اجرا می‌کند پاسخگوی عملکرد خود باشد.

 در ادامه این نشست، محمد جهانگیری رئیس انجمن گردشگری سلامت ایران نیز گفت: امسال هزار متر فضا  برای گردشگری سلامت اختصاص داده شده تا ظرفیت‌های ایران در این حوزه به اطلاع مردم برسد . همچنین می‌خواهیم خدمات پزشکی و تندرستی ایران را به مردم بشناسانیم در این راستا خدمات ویژه ای را برای کسانی که در نمایشگاه حضور دارند ارائه خواهیم کرد مانند چکاب مقدماتی، خدمات قلب و عروق، چشم پزشکی ،طب سنتی و ایرانی و غیره. 

۱۱ محور در یازدهمین نمایشگاه

جهانگیری همچنین درباره سالن گردشگری سلامت توضیحات بیشتری ارائه داد و گفت: هدف از بر پایی این بخش از نمایشگاه ، ارائه توانمندی ها در حوزه گردشگری سلامت است. باید کشورهای خارجی بدانند محصولات ایران در حوزه گردشگری سلامت چه چیزهایی است باید یک جا همه این خدمات تجمیع شده و به معرض نمایش گذاشته شود . در کنار خدمات پزشکی خدمات اقامت ،ترانسفر و غیره نیز معرفی خواهد شد.

در ادامه علیرضا دژبد مدیر اجرایی نمایشگاه نیز گفت: یازده سال از برپایی این نمایشگاه می گذرد و در این سال ۱۱ محور در نظر گرفته شده است ما می خواهیم  نمایشگاه امسال محصول محور باشد.

وی از حضور راهنمایان گردشگری در این نمایشگاه خبر داد و گفت: راهنمایان گردشگری مربوط به هر حوزه در نمایشگاه مستقر هستند و راهنمایی های لازم را در هر بخش ارائه می کنند.

فرهاد امینیان مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران نیز گفت: از دو سه روز دیگر اطلاع رسانی در حوزه  تبلیغات نمایشگاه آغاز می شود.

کد خبر 4193233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha