۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۰۲

در دومین دوره شب کتابخوانی در فرانسه؛

کتابفروشی‌های فرانسه شب ۲۰ ژانویه به روی مردم گشوده می‌شوند

کتابفروشی‌های فرانسه شب ۲۰ ژانویه به روی مردم گشوده می‌شوند

در دومین دوره شب کتابخوانی در فرانسه، شنبه ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸، تمام کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های این کشور به بازگشایی درهای خود به روی عموم علاقمندان دعوت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، وزرات فرهنگ و ارتباطات فرانسه امسال نیز همچون سال گذشته، از همه کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها خواسته است تا از بعد از ظهر و تمام شب ۲۰ ژانویه (۳۰ دیماه)، ضمن برپایی جشنواره‌های ویژه، ارائه نوآوری‌های ادبی، جلسات بحث و گفتگو، موسیقی، کنفرانس، نمایش فیلم، ملاقات با نویسندگان، داستان نویسان و تصویرگران کتاب، و فعالیت‌هایی سرگرم کننده در برگزاری هر چه بهتر «دومین دوره شب کتابخوانی» مشارکت کنند.

پس از برگزاری اولین دوره شب کتابخوانی در فرانسه در سال ۲۰۱۷، دوره دوم این برنامه، فرصت جدیدی برای تقویت ارتباط میان بازیگران حوزه کتاب و خوانندگان، به خصوص کتاب فروشان، نویسندگان، ناشران، مدارس، انجمن‌های محلی و... خواهد بود.

با بهره گیری از همکاری تعداد بسیاری از مشارکت کنندگان، این برنامه بخشی از یک سیاست وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسه در راستای دسترسی گسترده و متنوع به کتاب و گسترش کتابخوانی در میان شهروندان قلمداد می‌شود.   

بر اساس این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه آن را تهیه کرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، شب کتابخوانی به نوعی بر بازگشایی کتابخانه‌ها، در ساعاتی بیشتر، همچون شب‌ها و همچنین روزهای یکشنبه تاکید می‌کند، و از این طریق  تغذیه مباحث فکری و تبادل نظر پیرامون موضوعات اجتماعی روز را برجسته‌تر می‌کند.

کد خبر 4195277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha