۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۰

امام جمعه مشهد عنوان کرد:

لزوم هم افزایی جریان رسانه ای انقلاب برای مقابله با توطئه جنگ نرم

لزوم هم افزایی جریان رسانه ای انقلاب برای مقابله با توطئه جنگ نرم

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: لازم است رسانه های جریان انقلاب برای مقابله با جنگ نرم دشمن بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح یکشنبه در دیدار با مدیران رسانه های خراسان رضوی و اعضای بسیج رسانه که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد اظهار کرد: دشمن با ورود به عرصه جنگ نرم دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

وی افزود: وظیفه رسانه ها در این حوزه شناخت توطئه دشمن و اتخاذ راهکاری برای مقابله با آن بوده که هم افزایی رسانه های داخلی در این حوزه بسیار حائز اهمیت است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به لزوم حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران در تمامی ابعاد خاطرنشان کرد: نباید حمایت از یک فرد یا جریان خاص موجب تضعیف نظام شود بلکه اصل باید تقویب نظام باشد. 

امام جمعه مشهد تاکید کرد: دشمن بر روی مسائل مربوط به مشهد بسیار حساس بوده و موضوعات این شهر را بزرگنمایی می کند زیرا به خوبی از اهمیت جایگاه مشهد در بین مردم آگاه است. 

علم الهدی بیان کرد: در حال حاضر یکی از مهم ترین نماد مذهبی در دنیا خصوصا در جوامع اسلامی مشهد است که  مورد توجه قرار دارد زیرا حتی مکه و مدینه نیز در اختیار دشمن قرار گرفته  وبه همین دلیل است که  مسائل این شهر مهم شده است. در مشهد دشمن وبرخی عناصر داخلی برای رسیدن به اهداف خود افراد را سیبل می کند. حد شرعی که دستگاه قضایی در مشهد اجرا می‌کند بیشتر از شهرهای دیگر  نیست اما چون در مشهد انجام شده تحت عناوینی سرکوب می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم انجام وظیفه توسط رسانه های جریان انقلاب اظهار کرد: اینکه جریان رسانه ای یا فردی که معتقد به نظام و مبانی آن است از ترس اینکه مورد هجمه  جریان بیگانه قرار گیرد سخن حق را نگوید و از انقلاب دفاع نکند قابل قبول نیست. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر دیدیم برخی جوانان کم سن و سال تحت تاثیر رسانه های مخالف به خیابان آمدند و دست به اقداماتی زدند که اگر جریان نفوذ رسانه ای دشمن بر ذهن این افراد ادامه داشته باشد در ادامه با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد و اینجاست که رسانه های داخلی باید وارد عمل شده و  وظیفه خود را به درستی انجام دهیم. 

علم الهدی گفت: اینکه بگوییم دشمن در جنگ نرم موفقیتی نداشته و یا ما توطئه دشمن را خنثی کرده ایم درست نیست ، البته آنها طی سال های گذشته نتوانستند به مقاصد خود برسند و توطئه های آنها خنثی شده است اما مهم این است که بدانیم رویارویی جدی ما با دشمن در حوزه جنگ نرم ادامه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شاهدیم متاسفانه یک کشتی آتش می‌گیرد و انسان‌هایی جان خود را از دست می‌دهند و خانواده‌ها عزادار می شوند اما عده ای در این موقعیت نیز برای خود فرصت سازی می کنند تا از جریان سیاسی رغیب انتقام بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بسیج رسانه گفت: نیروی بسیجی سوژه عملیات روانی دشمن نمی‌شود بلکه از خودش می‌گذرد تا از منویات دینی و انقلابی دفاع کند . بسیج رسانه باید بتواند نقش نخ تسبیح را ایفا کند و نیروهای انقلابی و مؤمن را که در رسانه دستی و قدرتی دارند را کنار هم قرار دهد .

کد خبر 4205728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha