۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۵۶

آیت الله نوری همدانی:

حفظ انقلاب از اوجب واجبات است

حفظ انقلاب از اوجب واجبات است

قم - یکی از مراجع تقلید، حفظ انقلاب را از اوجب واجبات دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، علوم اسلامی گشایش پیدا کرد و موجب شکوفایی کشورهای اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از پاسداران بر حفظ انقلاب تأکید کرد و آن را در شرایط کنونی از اوجب واحبات دانست.

وی با بیان اینکه انقلاب نعمت خدای متعال است باید قدردان آن بود و نباید کفران نعمت کرد افزود:‌ انقلاب آثاری زیادی داشته است، مهمترین آن بیداری مردم جهان، در هم  شکسته شدن هیمنه دو ابر قدرت شرق و غرب و فرا زمانی بودن است.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه از دیگر خصوصیات انقلاب این بود که علوم اسلامی گشایش پیدا کرده است و موجب شکوفایی کشورهای اسلامی در برابر کافران شد، گفت: اما قبل از انقلاب همه علوم در اختیار غرب بود و حتی دانشگاه‌های ما بر مبنا و اندیشه غربی‌ها پیش می‌رفت.

وی بیان داشت: متأسفانه قبل از انقلاب همه چیز سیاست، فرهنگ و  اقتصاد وابسته غرب بود و کشور از خودش چیزی نداشت اما بعد انقلاب همه چیز فرق کرده و به سمت اسلام پیش رفت.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه از دیگر آثار انقلاب احیاء ارزش‌های دینی و اخلاقی و جهاد است، گفت: جامعه اسلامی هرچه دارد از همین جهاد و شهادت دارد، این جهاد و شهادت بوده که موجب عزت و اقتدار کشور و نظام شده است.

وی با بیان اینکه در قیامت مجاهدگران با ابزار جهاد محشور می‌شوند تا بین سایر افراد فرق باشد، اظهار داشت:‌ در هشت سال دفاع مقدس، ‌جوانان علاقه و محب ولی فقیه بودند و برای شهادت و جهاد با دشمن بعثی سر از پا نمی‌شناختند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این عشق به ولایت فقیه و جهاد بود که باعث پیروزی و تداوم انقلاب شده است و به همین دلیل باید قدردان شهدا و خانواده شهدا باشیم و اجازه ندهیم خون و زحمات آنها پایمال شود، عنوان کرد: امروز شاهد نظام ولائی در کشور هستیم که در رأس آن ولایت فقیه قرار دارد و باید قدردان و پیرو ولایت فقیه باشیم.

کد خبر 4206078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha